נהיגה על רכב משא תתבצע רק על ידי בעל רישיון מתאים. הוצאת רישיון C פותחת בפניך אפשרויות תעסוקה רבות והלימוד יכול להתחיל כבר בגיל 19. רישיון C מאפשר לך לנהוג ברכב משא כבד, גם במשקל מעל 12 טון. כיוון שהנהיגה אינה דומה בכלל לנהיגה ברכב פרטי, מי שלומד עושה זאת כדי לרכוש מקצוע. יש לציין כי ישנה דרישה מתמדת לנהגים.

תנאי הקבלה להוצאת רישיון C

ישנם מספר תנאי בסיס אשר המועמד צריך לעמוד בהם כדי להתחיל את לימודי הנהיגה. הגיל המינימלי ללימוד הוא 19 שנים ובנוסף יש להחזיק ברישיון נהיגה 1C בתוקף במשך שנה או יותר. לפני הקבלה ללימודים יש להוציא טופס מתאים (רש"ל 18), לבצע בדיקת עיניים ולעבור בדיקת רופא משפחה בהצלחה. עם האישורים הרלוונטיים יש לפנות אל משרד הרישוי ולקבל אישור ללמוד בקורס עיוני ומעשי. את הקורס העיוני יש לעבור במכללה מורשית.

המקום המתאים ללמוד רישיון C

הכלל הראשון בבחירת המקום המתאים ללימוד הוא האישור של המכללה. רק מקום שמחיק באישור על ידי משרד התחבורה יכול לספק את האישור הנדרש להוצאת הרישיון המעשי. כדאי לבדוק מהו הניסיון של המכללה, מיהו צוות המנחים ולבדוק גם עלויות ואפשרויות לקבלת סיוע במימון. כמו כן, מומלץ לבחון האם המכללה יכולה לסייע בתהליך קבלת האישורים הנדרשים והאם יש לה קשר עם מורי הנהיגה. נקודה אחרונה שכדאי לשאול ולהתעניין בה היא האם למכללה יש קשרים עם חברות המעסיקות נהגים כדי להתקבל לעבודה במהרה לאחר הוצאת הרישיון.

ההבדלים בין רישיון 1C לרישיון C

ישנם שני רישיונות לנהיגה על רכב משא והם נבדלים זה מזה בגודלו של הרכב. באופן טבעי, ככל שהרישיון מתקדם יותר כך הנהג יכול לבצע עבודות שנחשבות למורכבות והמשכורות בהתאם. רישיון 1C מתאים גם לצעירים יותר וניתן להוציא אותו כבר בגיל 18. הוא יאפשר לנהג לנהוג ברכב עד 12 טון, אך הוא ללא כל ספק מתאים למי שרוצה להתפרנס מנהיגה.

הוצאת רישיון C מותנית ברישיון 1C קודם עם ותק של שנה ומעלה. הרישיון מאפשר לנהוג על רכב העולה על 12 טון ולכן הוא פותח בפני הנהג אפשרויות תעסוקה מתקדמות יותר והמשכורת בהתאם. את הרישיון אפשר להוציא רק לאחר גיל 19. אם יש ברשותך רישיון בסיסי וחשוב לך להתקדם ולפתוח עוד אפשרויות תעסוקה, ללא כל ספק רישיון C מתאים עבורך.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים