אם מעניין אותך איך להיות מורה נהיגה, ככל הנראה יש לך אהבה לדרכים ורצון רב ללמד את הדור הבא כיצד לנהוג בבטחה. העבודה אחראית, מעניינת וכוללת מפגש עם צעירים ומבוגרים והדרך להכשרה עוברת בקורס המפוקח על ידי משרד התמ"ת. בסיום הקורס תתקבל תעודה הן ממוסד הלימודים והן ממשרד התמ"ת.

הצעד הראשון בדרך להפוך להיות מורה נהיגה

הצעד הראשון בדרך להכשרה הוא הרצון האישי. לא כולם מתאימים לתחום ועם זאת אין מבחן אישיותי ראשוני, ההחלטה שלך אם לעבור את ההכשרה צריכה להביא בחשבון את מהות התפקיד והאחריות שלו. עליך לזכור כי תלמידים רבים עומדים ללמוד ממך כיצד לנהוג והם עומדים להיות הבאים שיעלו לכבישי ישראל. לאחר שהחלטת להתחיל את דרכך, יהיה עליך לעמוד בתנאי הקבלה הבאים:

  • עליך להיות בעל רישיון נהיגה סוג B ומעלה עם ניסיון של שלוש שנים ויותר.
  • עליך להיות בוגר/ת מגיל 21.
  • עליך להיות בעל רקע של 12 שנות לימוד או יותר.

הצעד השני – הוצאת אישורים מתאימים

לאחר שהחלטת להתחיל להתמקצע בתחום יהיה עליך להוציא תעודת יושר מהמשטרה ולהציג שאין לך עבר פלילי. בנוסף לכך יהיה עליך לעבור בחינות כלליות אשר מתבצעות במכוני הרישוי וזאת כדי להראות שעברת את הסף הנדרש בתחום.

הצעד השלישי – הצטרפות לקורס

קורס מורי נהיגה מתקיים בשני מסלולים: מסלול בוקר ומסלול ערב. זכאים וזכאיות יכולים ליהנות ממסלולי מימון אטרקטיביים ומלגות. במקרה שלנו, אנו דואגים לך לאורך כל הדרך כך שאם יש לך ספקות בנוגע להוצאת האישורים המתאימים, נשמח לעזור לך.

בקורס עצמו נלמדים כל הנושאים הנדרשים להצלחה כמורי נהיגה לרבות: נהיגה נכונה, דיני תעבורה, מתודיקה של הדרכה, הגורם האנושי בנהיגה, הנדסת תנועה ועוד. נלמדים נושאים אשר נוגעים לאתיקה מקצועית, פסיכולוגיה של התלמידים וגם עזרה ראשונה וכיבוי אש.

הצעד הרביעי – סיום הקורס בהצלחה

קבלת תעודת מורה נהיגה תינתן לך לאחר עמידה במשימות השונות ונוכחות בשיעורים. במקרה והשיעורים מתקיימים דרך זום עדיין ישנה חובת נוכחות. המבחנים האחרונים יעניקו לך תעודה הן מטעם מוסד הלימוד והן מטעם משרד התמ"ת.

הצעד החמישי – איך להיות מורה נהיגה בפועל

עם קבלת התעודה זה הזמן להתחיל לעבוד בתחום. האפשרויות אשר יעמדו לרשותך הן להיות מורה נהיגה עצמאי או להיות מורה נהיגה שעובד בחברה. מורים רבים מעדיפים לעבוד בחברה אשר דואגת להם מבחינת התנהלות בירוקרטית, אך יש שמוצאים יתרונות בעבודה העצמאית ואנו נשמח לעזור לך למצוא את המקום הטוב ביותר עבורך.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים