רישיון למשאית הוא רישיון לעסוק בתחום ספציפי שיש בו תמיד דרישה לנהגים חדשים. אם אתם מתלבטים בנוגע לצעד הבא שלכם, הכתבה הזו מיועדת בדיוק עבורכם. כאן נבחן אילו רישיונות קיימים, מה תוכלו לעשות עם כל אחד ומה יידרש מכם כדי להוציא את הרישיון המיוחל.

במה הרישיונות נבדלים זה מזה?

בישראל כל רישיון מאפשר לכם לנהוג בכלי רכב מסוים בלבד. ככל שהדבר נוגע למשאיות, ההבדלים המשמעותיים הם בין רישיון C לבין רישיון 1C. רישיון למשאית C מאפשר לכם לנהוג ברכבים שמשקלם עובר את ה-12 טון וכל זאת ללא מגבלת משקל. לעומת זאת עם רישיון 1C תוכלו לנהוג ברכב עד 12 טון בלבד. בשני המקרים תוכלו לעבוד בתחום אך כמובן במגבלות שונות ובתעשיות ספציפיות.

קבלת רישיון למשאית

כדי להוציא רישיון יש לעבור גם מבחן תיאוריה וגם מבחן מעשי. מבחן התיאוריה אינו דומה לזה של מבחני המכוניות הפרטיות ולכן גם בעלי רישיון צריכים לעבור אותו מחדש. המבחן בוחן גם ידע על כלי הרכב, נהלי נסיעה ועוד. בין רישיון 1C לרישיון C כמעט אין הבדל מבחינת השאלות שעולות במבחן. הבדל משמעותי יהיה כמובן במבחן הנסיעה עצמו.

לימוד לרישיון C יהיה שונה מלימוד לרישיון 1C וכדאי לדעת כי ישנן מגבלות שונות מבחינת גיל הלימוד ומספר השיעורים הנדרשים. כיוון שרישיון 1C הוא "נמוך" יותר, הדרישות יהיו בהתאם. לא נדרשות בדיקות מקדימות מיוחדות, אפשר להתחיל את הלימוד כבר בגיל 17, להוציא למבחנים (תיאוריה וטסט) בגיל 17.5 ומספר השיעורים המינימלי הנדרש עומד על 20 שיעורים למחזיקי רישיון נהיגה או 32 לאלו שאין להם רישיון. נהגים מתחת לגיל 24 ושאינם בעלי רישיון נהיגה קודם חייבים בתהליך ליווי לאחר הוצאת הרישיון.

הוצאת רישיון למשאית C יכולה להתבצע מגיל 19 כשאפשר להתחיל ללמוד בגיל 18. נדרשים מינימום 174 שעות לימוד הכוללות קורס ייעודי לקראת המבחן העיוני וכמו כן חובה על המשתתפים לקבל אישור מקדים מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולבצע בדיקת רופא משפחה ובדיקת ראייה. אין תוכנית ליווי לנהג אך עליו להיות בעל ניסיון קודם של שנה בנהיגה על רכב משא קל.

איזה רישיון נהיגה הכי מתאים לך?

לשאלה איזה רישיון נהיגה הכי מתאים לך אין תשובה אחת והדבר במידת ההשקעה שלך והשאיפות מבחינת נהיגה וקריירה. תהליך הוצאת רישיון C יהיה ארוך יותר אך יפתח בפניך יותר אפשרויות עבודה והמשכורות נוטות להיות גבוהות יותר. אם יש לך עוד שאלות והתלבטות, נשמח לעמוד לרשותך.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים