טופס ירוק הוא טופס אשר נדרש למילוי על ידי כל מי שרוצה ללמוד נהיגה. חובת המילוי חלה על אלו שרוצים להוציא רישיון בפעם הראשונה ועל אלו אשר רוצם להרחיב את יכולות הנהיגה שלהם ולהוציא רישיון לרכב ציבורי, רכב משא כבד ואחרים.

הטופס הירוק קיבל את שמו כיוון שבעבר הוא היה מודפס באותיות ירוקות. היום הטופס אמנם נקרא ״ירוק״ אך הוא מונפק באתר של משרד התחבורה ואין יותר צורך בטופס הנייר שלא פעם היה הולך לאיבוד או נהרס. לטופס, אשר כולו ממולא באינטרנט, מספר חלקים והמילוי שלו פשוט וקל כשיודעים מה התהליך הנדרש.

הוצאת טופס ירוק

בעבר, כדי להפיק את הטופס הירוק היה צורך להגיע אל אחד מסניפי הדואר, לשלם אגרה ולקבל את הטופס. היום התהליך פשוט יותר והבקשה מתבצעת באינטרנט בלבד באתר של משרד התחבורה. באתר עצמו יש למלא את הפרטים האישיים כמו השם המלא, מספר תעודת הזהות, כתובת המבקש ודומיהם.

כחלק מהליך הורדת הטופס נדרש המועמד להסכים על העברת מידע על מצבו הרפואי לרשות הרישוי. הצהרה על המצב הרפואי חשובה וגם אם למועמד ישנה בעיה רפואית יש להצהיר עליה. יש לציין כי בעיה רפואית אמנם יכולה לעכב במעט את תהליך הוצאת הרישיון אך היא אינה חייבת למנוע את התהליך.

בחירת דרגת רישיון ובדיקת ראיה

כחלק ממילוי הפרטים יש לקבוע את דרגת הרישיון הרצויה כשאותו התהליך מתבצע עבור הוצאת רישיון לרכב רגיל, ציבורי וכל רכב אחר. לאחר מילוי כל הפרטים יקבל המועמד הוראות כיצד להמשיך לפעול בהתאם לפרטים האישיים שמסר (כתובת דוא״ל, מספר נייד).

ברגע שהתקבל אישור מילוי הטופס באתר אפשר לגשת לבדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מורשה. כמו כן יש לבצע צילום בתחנת צילום מורשית על ידי משרד הרישוי. את שתי הפעולות יש לבצע במקומות שאושרו לכך ולהצטייד מראש בתעודה מזהה. בכך מסתיים החלק של הוצאת טופס ירוק ועתה כל שנותר הוא לעבור את המבחנים להוצאת רישיון.

תיאוריה ומבחן מעשי

לצורך כל הוצאת רישיון נהיגה, על כל כלי רכב, יש לבצע מבחן תיאוריה ומבחן מעשי. הדרישות של כל דרגת רישיון יכולות להיות שונות כאשר בעוד שניתן ללמוד למבחני רישיון הנהיגה הבסיסיים לבד, לצורך מבחני התיאוריה של רכב ציבורי ומשא כבד, יש לעבור קורס מסודר במקומות המורשים לכך.

גם לצורך המבחן המעשי יש לעבור שיעורי נהיגה ויש לבחון את הכללים והתנאים הנדרשים לכל כלי רכב. אם יש לכם שאלות נוספות על התהליך, הוצאת טופס ירוק, מבחני התיאוריה והמבחנים המעשיים, נשמח לענות.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים