נהגי משאיות רבים מחפשים בגוגל בזמן האחרון את המונח – השתלמות אבטחת מטענים מכללות.

זאת כיוון שהתקנות החדשות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המחייבות את בעלי הרישיונות (C ומעלה) לעבור השתלמות אבטחת מטענים. על פי התקנות הנ"ל, נהג שיוביל מטען ברכב שמשקלו עולה על 12 טון, ייחשב לעובר עבירה ויהיה צפוי לקנס והורדת נקודות.

החשיבות של ההשתלמות הינה בעלת משקל רב. בכל יום שעובר התנועה בכבישי ישראל רק הולכת וגדלה. התנועה הנ"ל, כוללת גם רכבי משא כבדים המובילים מטענים גדולים וכבדים מאוד. משא שאינו מאובטח כראוי עלול להשמט מרכב המשא והדבר מסוכן ליציבות הרכב בעת הנסיעה. מיותר לציין שמצב מסוג זה, מסוכן לכל עוברי הדרך ולא רק לנהג עצמו ולרכב המשא שלו.

התקנות החדשות נוצרו, על מנת למנוע חוסר אחריות ורשלנות בקרב נהגים המובילים משאות כבדים. השתלמות אבטחת מטענים נועדה כדי להעלות את רמת הבטיחות בעת הובלת משאות כבדים.

איך מקבלים את ההיתר

בעלי רישיון בדרגות C, או E אשר מובילים מטענים כבדים, חייבים על פי החוק לעבור השתלמות מקצועית של 8 שעות לכל הפחות. מדובר על 2 מפגשים המחייבים נוכחות.

כמו כן, יש צורך בביצוע בבחינות והצלחתם. לאחר מכן, יהיה ניתן לקבל את ההיתר המבוקש.

השתלמות אבטחת מטענים מכללות מומלצות

קיימות מספר מכללות המאפשרות השתלמות מקצועית בנושא יישום אבטחת מטענים. לצד זאת, חשוב לבחון כמה גורמים ופרמטרים לפני שבוחרים מכללה וצוות מורים בתחום.

  1. הניסיון של צוות המורים – כדי לעבור את הבחינות בהצלחה, כדאי יהיה לבחור במכללה המספקת לתלמידים חווית לימודים מקצועית וצוות מורים עם ניסיון רחב בהוראה. הניסיון של המורים מתבטא ביכולת שלהם להעביר את החומר הנלמד באופן קולח ומובן בקלות.
  2. זמינות – חסרים בצוות מורים מקצועי, עלול להתבטאות גם בחוסר בזמינות. ביצוע ההשתלמות לא אמור להתארך על פרק זמן כה רחב. מדובר על תהליך די פשוט שניתן לבצע יחסית במהירות. לכן, אין כל סיבה לתת לזמינות מצומצמת מטעם הגורם המקצועי, לעכב את ההתקדמות בנושא.
  3. מיקום – כמובן שיהיה כדאי יותר, לחפש מכללה באזורכם. באופן הנ"ל, תוכלו ליהנות מנוחות גיאוגרפית בעת תהליך הלמידה ומעבר הבחינות.

השתלמות אבטחת מטענים עם מכללת גלגלים

צוות המורים שלנו במכללה, הינו צוות מורים מנוסה בהוראה בכל תחומי התעבורה השונים.

כמו כן, אנו פרוסים בשלושה מיקומים מרכזיים ברחבי הארץ – (רחובות, ירושלים ופתח תקווה). הזמינות שלנו גבוהה ואנחנו מציעים תוכנית הכשרה המותאמת בהקפדה לנהלים החדשים מצד הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים