המלגזה משמשת לשינוע, הרמה וארגון ציוד וסחורה במחסנים ובמפעלים. השימוש הרב מחייב היכרות עם כללי הבטיחות והזהירות וזאת כדי להימנע מהגורמים המרכזיים לתאונות מלגזה. כל נהג מלגזה חייב לעבור הדרכות וריענון כדי שיוכל לנהוג בזהירות ולהגן על עצמו ועל סביבתו.

המלגזות הן רכב עוצמתי אשר בתפעול נכון יכולות לשאת משקל רב ולהקל על העבודה היום יומית. עם זאת, בפעילות לא נכונה, באי הקשבה להוראות השימוש, התוצאה עלולה להיות הרסנית. מנפילת המשקל ועד לפגיעה פיזית של המלגזה, כל אלו יכולים להימנע עם הטמעה של כללי הבטיחות.

מניעת תאונות

אחד הדברים החשובים ביותר הוא להבין כיצד ניתן למנוע תאונות עבודה. בין אם מדובר בהתנגשות בין שתי מלגזות, בין מלגזה להולך רגל ובין מלגזה לחפצים שונים. בנהיגה יש לשים לב למשקל שנושאים, לאופן בו נוסעים, לסיבובים ולמהירות. כל אלו דברים שנהג המלגזה חייב לקחת עליהם אחריות, להכיר היטב ולהיות קשוב להם.

עבודות תחזוקה

מלגזה תקינה היא המפתח לנהיגה בטוחה. מקום העבודה חייב להקפיד על כך שכל מלגזה תהיה תקינה, שכל תקלה תתוקן במהרה ושהיא תקבל טיפול תקופתי על פי הדרישה. אין לעלות על מלגזה אשר יש ספק אם ישנה בעיה כיוון שכל דבר עלול לסכן את הנהג ואת הסובבים. כל יצרן יוכל לענות על שאלות בנוגע לאופן התחזוקה, בין אם מדובר על מלגזה חדשה ובין אם משומשת.

שימוש נכון במלגזה

המלגזה נועדה למשימות מסוימות ומוגדרות ויש להקפיד על שימוש על פי הייעוד שלה בלבד. כל מלגזה יכולה לשאת משקל מסוים ואין לשאת מעבר לכך. כמו כן יש לשמור על שיטת ההרמה המיועדת ואם נדרשת פעולה יוצאת דופן יש להפעיל מראש שיקול דעת ולקבוע כיצד תתבצע הפעולה בצורה הבטוחה ביותר. במקרה הצורך יש להתייעץ עם היצרן בנוגע ליכולות המלגזה.

הקפדה על אמצעי הגנה

על הנהג להקפיד על אמצעי מיגון אישיים תקינים ולהשתמש בהם בכל פעם שהוא עולה על המלגזה. יש להקפיד על חבישת קסדה, שימוש באטמי אוזניים, נעילת נעלי בטיחות בלבד ושימוש במשקפי בטיחות. בנוסף להגנה האישית כל נהג אשר עולה על המלגזה חייב לבדוק את תקינותה לפני שהוא מתחיל לנהוג ובכל מקרה של תקלה או ספק לפנות לגורם האחראי ולהימנע מנהיגה עד לטיפול במלגזה.

סביבת עבודה

סביבת העבודה יכולה להשפיע על העבודה התקינה עם המלגזה ויש לזכור כי מה שנכון למחסן סגור אינו נכון לעבודה בחצרות. במיוחד בעבודה בחוץ יש לסמן את נתיבי הנסיעה ולהתחשב בתנאי מזג האוויר המשתנים. במקומות בהן פועלת יותר מאשר מלגזה אחת יש לתכנן מראש את אופן הנסיעה תוך התחשבות בסכנות הפוטנציאליות שיכולות לעלות

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים