אנחנו כל כך אוהבים ומחכים לגשם הראשון, אך עם כל הברכה שהוא מביא איתו, בכל הנוגע לנהיגה הוא מביא גם לא מעט סכנות. כל נהג ונהגת צריכים לקרוא את המאמר: כללי בטיחות לנהיגה בחורף ובוודאי נהגים מקצועיים אשר אחראיים על נוסעים, שמסיעים רכבים כבדים ומיוחדים.

מזג האוויר בחורף גורם על כך שתנאי הנהיגה יהיו פחות נוחים. הראייה פחות טובה, ישנן יותר שעות של חשיכה, לא פעם יש ערפל ולכל אלה נוספים כבישים רטובים וחלקים שהופכים את השליטה על הרכב למאתגרת יותר. לאחר הגשם הראשון (אשר יכול לבוא גם אחרי שבוע יבש) השמנים צפים כלפי מעלה ותנאי הכביש שונים לחלוטין מאלו של הכביש היבש.

כללי בטיחות לנהיגה בחורף – הגורם המכני

בכל השנה יש לנהוג ברכב בטיחותי אך כשהחורף מגיע יש מספר דברים שעוד יותר חשוב לשים לב אליהם. יש לשים לב לתקינות הצמיגים ולבדוק כי לחץ האוויר אופטימלי בהתאם להוראות היצרן. יש להקפיד להשתמש בצמיגים נוטלי חתכים, יובש ותמיד אפשר להתייעץ עם גורם מקצועי כדי לוודא שהם אכן תקינים.

מומלץ לבצע בדיקה מקדימה לחורף ולבדוק את תקינות כלל המערכות. בבדיקה ייבחנו הבלמים, המגבים, הפנסים וכן מערכת החימום והפשרת אדים. נהיגה ברכב תקין, בין אם מדובר במכונית, מונית, משאית או אוטובוס, היא המפתח לנהיגה בטוחה. כל זאת כמובן לצד הגורם האנושי.

כללי בטיחות לנהיגה בחורף – הגורם האנושי

כל אחד ואחת מאיתנו חייבים להיות עוד יותר ערניים בחורף. כדאי להכיר באתגרים שהחורף מביא איתו ולהבין מה אנחנו יכולים לעבור במהלך הנהיגה, בין אם אנחנו מודעים על כך בזמן אמת ובין אם לא. הגוף שלנו עשוי להרגיש את אתגר החורף כשהעיניים מתאמצות יותר כדי לראות טוב והחימום עשוי לאתגר את מידת הערנות שלנו.

הגורם האנושי הוא החשוב ביותר בכל הנוגע לנהיגה בחורף וישנן מספר פעולות שאנחנו יכולים לעשות כדי להפחית את הסכנות שבדרך:

  • הדלקת פנסים. מעבר לכך שזו פעולת חובה יש לשים לב כי הפנסים דולקים בהתאם לדרישות של תנאי הדרך.
  • הפחתת מהירות. אין כל צורך לנסוע לאט מאד ובטח שלא בדרכים בין עירוניות אך יש להיות חכמים, לבחון את תנאי הדרך ולהפחית את מהירות הנסיעה.
  • בלימה נכונה. בהתאם לסוג הרכב ולמערכת הבלמים יש לבלום כאשר ברכבים עם מערכת ABS יש לבלום בעוצמה ולהמשיך לבלום גם כאשר הרכב רועד.
  • שמירת מרחק. בחורף יש לשמור מרחק עוד יותר מהרגיל ולהביא בחשבון שיתכן מאד שייקח לרכב יותר זמן להגיע לבלימה סופית.
  • עצירה נכונה. ככל האפשר יש להימנע מעצירה בצד הדרך ולהעדיף עצירה במקום בטוח המיועד לכך. במידה ואין ברירה מומלץ להזמין משטרה לסיוע ולא לצאת מהרכב לבד.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים