מורה נהיגה מכשיר את הנהגים הבאים כשרוב עבודתו מתמקדת בחלק המעשי. על התלמידים שמגיעים אל המורה לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי כשבמסגרת הנהיגה עצמה עליהם ליישם את החומר התיאורטי. מורה נהיגה בישראל יכול להרוויח שכר אשר נע בין 10,000 ש״ח לבין 25,000 ש״ח. מהיכן מגיע הפער? על כך בכתבה.

מורה נהיגה הוא אחד המקצועות שהדרישה אליו קבועה ותמשיך להיות קבועה. במדינת ישראל כל מי שמעוניין (או מעוניינת) להוציא רישיון נהיגה חייב לעבור מינימום 28 שיעורי נהיגה באורך של 40 דקות אצל מורה מוסמך שמחזיק בתעודה מתאימה לכך. שיעורי הנהיגה יכולים להתבצע על רכב בעל הילוכים ידניים או אוטומטיים, בהתאם לשאיפה של מוציא הרישיון.

ציפיות השכר של מורה נהיגה

רבים מאלו אשר מתעניינים בשינוי קריירה שואלים ״כמה מרוויח מורה נהיגה״ ומופתעים לגלות את הפערים בשכר ובהכנסות הצפויות. כדי להבין מדוע מורה אחד ירוויח יותר והשני פחות צריך להבין מהם הפרמטרים שיכולים להשפיע על כך:

שכיר מול עצמאי

מורה נהיגה יכול לעבוד כשכיר בחברה אשר מספקת עבורו (כל או חלק) מהנדרש לעבודה. בין היתר החברה יכולה לספק את הרכב, להיות אחראית על התיקונים, לשלם עבור הדלק וכמובן להיות אחראית להוצאות השיווק וניהול החשבונות. בתמורה לכך המורה יקבל שכר שעתי שצפוי להיות נמוך יותר לעומת זה של העצמאי.

מורה עצמאי יוכל להרוויח יותר פר שעה כיוון שהוא לא חולק את ההכנסה עם בית הספר לנהיגה אך עליו לשאת בכל ההוצאות: רכב, דלק, ביטוחים, תיקונים, הנהלת חשבונות, פרסום ועוד.

אזור העבודה

ישנם אזורים בארץ בהם מורי נהיגה מבקשים תשלום גבוה יותר מאחרים. מדובר בהיצע וביקוש וככל שיש דרישה גבוהה יותר למורי נהיגה ופחות מורים כך התשלום השעתי יכול להיות גבוה יותר. יש לציין כי גם במקומות בהם התשלום גבוה הוא לא בלתי מוגבל וישנו סטנדרט מחירים שנהוג לגבות עבור כל שיעור.

וותק ופרסום

ישנם מורי נהיגה אשר עובדים מספר מצומצם של שעות ואחרים עובדים יותר. הסיבה לכך יכולה להיות בחירה אישית אך היא לרוב קשורה בוותק של המורה ובשם שהוא יצר לעצמו. ככל שיותר תלמידים מעוניינים להגיע אל מורה הנהיגה וללמוד דווקא אצלו כך הוא יעבוד יותר שעות ובהתאם כמובן ירוויח יותר כסף.

כל מורה, בין אם הוא עובד כשכיר ובין אם כעצמאי ירוויח בהתאם למספר השעות שילמד בפועל. מכאן אפשר להבין כי חשוב מאד למצוא קורס מורי נהיגה אשר מקפיד לספק ידע רחב גם בתחום השיווק ומלווה את המשתתפים בכל שאלותיהם.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים