חושבים להתחיל בקריירה כנהגי משאית? אם כן, השאלה ״כמה מרוויח נהג משאית״ בטח עולה אצלכם. היום בישראל חסרים אלפי נהגי משאיות אשר אחראיים לכל שרשרת האספקה. ממוצרי הבסיס שאנו קונים ועד חומרי הבניין, צריך עוד נהגים שיוכלו להוביל אותם אל היעד ומה התמורה לכך? על כך בכתבה.

נהג משאית יכול להרוויח בין 9,000 ש״ח ועד 20,000 ש״ח ויותר. ככל שלנהג יש יותר ניסיון, רישיון גבוה יותר וככל שהוא מבצע עבודות מורכבות יותר, כך המשכורת גדלה. יש לציין כי נהג משאית זו עבודה חיונית וחשובה, על הנהג לחשוב לא רק על המשימה שלו אלא על עצמו ועל הסובבים אותו ולכן לשמור על ערניות ועל מסגרת שעות עבודה שתאפשר לו לבצע את עבודתו בבטחה.

הגורמים המשפיעים על שכר נהג המשאית

ישנם מספר גורמים אשר משפיעים על השכר ממנו נהנה נהג המשאית: אופן התעסוקה, סוג הרישיון והוותק הם העיקריים.

עצמאי מול שכיר

נהג משאית יכול לעבוד כשכיר והוא יכול לעבוד באופן עצמאי. ההבדלים בין השניים הם לא רק במשכורת אלא גם בהוצאות כאשר עצמאי צריך להיות בעל משאית משלו, הוצאה ראשונית גדולה שרבים לא יכולים לעמוד בה. האופציה להיות שכיר תהיה הטובה ביותר במיוחד עבור נהגים שמתחילים את דרכם ועם הזמן אלו שירצו בכך יוכלו לפתוח עסק משלהם ולהגדיל את הרווחים.

סוג הרישיון

סוג הרישיון קובע איזו עבודה יוכל נהג המשאית לבצע וככל שהוא יכול לבצע עבודות מורכבות יותר כך השכר שלו יהיה גבוה יותר. למשל, נהג בעל רישיון משאית עד 12 טון יוכל להרוויח 10,000-8,000 ש״ח בעוד שנהג בעל רישיון E+C ונגרר נתמך יוכל להרוויח 20,000-14,000 ש״ח ולעתים אף יותר מזה.

ותק במקצוע

נהגים ותיקים מרוויחים בדרך כלל יותר לעומת נהגים שחדשים במקצוע כאשר לרוב נקודת המפנה המשמעותית בשכר תגיע לאחר חמש שנות עבודה. ההבדלים בוותק יכולים להתבטא לעתים ב-1,000 ש״ח בלבד ולעתים אף ב-5,000 ש״ח ויותר מדי חודש כשהדבר תלוי בסוג הרישיון ובחברת ההעסקה.

בשורה התחתונה – האם כדאי להוציא רישיון על משאית?

עבודתו של נהג המשאית חשובה מאין כמותה אך היא לא עבודה פשוטה והיא דורשת ריכוז רב וסבלנות. לצד זאת מדובר בעבודה מתגמלת בהשוואה לעבודות רבות אחרות ויציבה כאשר הדרישה לנהגים רק הולכת וגדלה. אנחנו שמחים ללוות את התלמידים שלנו לאורך כל הדרך ולהבטיח שיוציאו רישיון במקצוע שמתאים ולסייע בתהליך מציאת עבודה.

נשארתם עם שאלות? עדיין מתלבטים מה ללמוד? צרו קשר ונשמח לענות ולכוון

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים