המלגזה היא אחד הרכבים השימושיים בשטחי חקלאות, מפעלים ומחסנים ועל מנת להפעיל אותה יש להחזיק ברישיון מתאים. המלגזה היא אחד הכלים הנוחים לנשיאת מטענים ומשאות כבדים ועל אף שנראה שקל להפעיל אותה, כדי לעשות זאת בבטחה יש לעבור קורס מתאים. כיוון שיש צורך רב בהפעלה שלה השאלה כמה עולה רישיון למלגזה רלוונטי עבור רבים.

כמה עולה רישיון למלגזה וכמה זמן לוקח להוציא רישיון

עלות הוצאת רישיון למלגזה יכולה להשתנות בהתאם לסוג ההיתר המבוקש ומספר שיעורי הנהיגה המעשית. כדאי לדעת כי על מנת להוציא רישיון יש להשתתף בקורס עיוני ולעבור הכשרה מעשית. בחישוב שילוב של שני הגורמים יחדיו, הוצאת רישיון יכולה לעלות בין 800 שקלים לבין 1200 שקלים. הדבר תלוי בבית הספר שמלמד, במספר השיעורים ובקבלת מלגה ללימודים. בנוסף לעלות הוצאת הרישיון כדאי להביא בחשבון עלות אגרה למשרד הרישוי.

מבחינת לוח הזמנים אפשר להוציא רישיון תוך ימים ספורים. הקורס העיוני יכול להימשך אפילו יומיים בלבד, תלוי במסגרת הלימודים כמובן ובמפגש מעשי ניתן ללמוד את נושא הנהיגה בפועל. כל מי שעובד במקומות בהם יש שימוש במלגזה צריך לשקול להוציא רישיון.

מי יכול להוציא רישיון למלגזה

על מנת להוציא רישיון למלגזה יש להחזיק ברישיון לטרקטור (דרגה 01) או לרכב פרטי. את הרישיון ניתן להוציא רק לאחר גיל 18 אך ניתן להתחיל את הלימודים מעט לפני ובתנאי שהמבחן המעשי (טסט) על המלגזה יתבצע לאחר ציון גיל 18.

עוד כדאי לדעת כי ישנם שני סוגי רישיונות למלגזה. הראשון הוא היתר 129 אשר מאפשר לנהוג על מלגזה שיכולה לשאת לכל היותר 20 טון. רישיון זה מתאים לנהגים בעלי רישיון נהיגה מסוג B או על טרקטור. הרישיון השני נקרא היתר 130 והוא מאפשר לנהוג על כל מלגזה ללא מגבלה ליכולת ההרמה שלה והוא מתאים רק למי שמחזיק ברישיון נהיגה מסוג 1C ומעלה.

היכן כדאי ללמוד למלגזה

קודם כל חשוב לדעת כי יש לעבור את הלימודים העיוניים רק במכללה אשר קיבלה אישור מטעם משרד הבטיחות. בנוסף כדאי מאד לבדוק את תנאי הלימוד, הנוחות של המקום ואת המחיר של הקורס. מכללות שונות יכולות לבקש תשלום שונה כאשר במכללת גלגלים אנחנו שמים לעצמנו למטרה לעזור לכל מי שמעוניין להתקדם בתחום הנהיגה העסקית ומסחרית.

אנו מציעים ליווי מלא לכל המשתתפים, משלב הבירוקרטיה ועד להצלחה במבחן העיוני. כמו כן נוכל להציע מלגות למועמדים מתאימים. לפרטים נוספים ויצירת קשר, התקשרו או השאירו פרטים כאן באתר.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים