קורס נהיגה ברכב ציבורי מיועד לאלו שרוצים לעבוד בנהיגה על רכב ציבורי זעיר (כמו מיניבוס), אוטובוס או מונית. העבודה עצמה יכולה להיות בתוך הערים או בניהן, תלוי בכל אחד מהעוסקים בתחום ובחברות התעסוקה, אך בכל מקום הדרישה גבוהה וזהו מסלול מצוין למי שרוצה להשתלב בעולם העבודה ובמהרה.

אחת השאלות אשר מעסיקות את אלו אשר רוצים להפוך לנהגים היא מה הקורס הכי קצר לרכב ציבורי, אוטובוס או מונית. רגע לפני שאפשר יהיה לענות על השאלה ברצינות יש להבין מהן הדרישות כדי להפוך לנהגים וכאן נפרט אותם ואת הזמן שכל אחד מהם עשוי לדרוש.

שלב ראשון בדרך להוצאת רישיון לרכב ציבורי

השלב הראשון הוא השלב המקדים לקורס. כל מי שרוצה להוציא רישיון חייב לקבל קודם כל אישור ממשרד התחבורה. שלב זה עשוי להימשך זמן מה בשל עיכובים שאינם תלויים במבקש הוצאת הרישיון, אך אנחנו במכללת גלגלים פועלים לעזור ולקדם את האישור מהר ככל האפשר.

יש לציין כי משרד הרישוי ירצה לבחון מספר קריטריונים ובהם גיל המועמד, בריאותו, לבדוק שהוא עבר בדיקת עיניים, לוודא כי יש למועמד רישיון מסוג B לפחות שנתיים וכן שהוא מתאים לעסוק בתחום. אלו שרוצים להוציא רישיון לרכב ציבורי בהקדם מוזמנים ליצור קשר ולבחון כיצד נוכל לסייע ולקדם שלב זה.

לימודים והכשרה עיונית

כל מי שרוצה להוציא רישיון לרכב ציבורי, אוטובוס או מונית, חייב לעבור קורס עיוני ואת מבחני ההסמכה. הקורס מקיף וכולל את כל הנושאים שהנהגים לעתיד עשויים להיתקל בהם:

  • גהות ובטיחות בדרכים
  • היכרות עם כלי הרכב הציבורי
  • נגישות ועבודה עם אוכלוסיות שונות
  • עזרה ראשונה והתמודדות עם מצבי חירום
  • דיני תעבורה
  • הגורם האנושי בנהיגה ועוד…

מסלולי בוקר לעומת מסלולי ערב

לרשות המתעניינים לימודי בוקר ולימודי ערב. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות וכל מסלול מתאים לקהל יעד שונה. מסלולי הבוקר נחשבים לאינטנסיביים יותר והם מתאימים לאלו אשר מחפשים את הקורס הקצר ביותר לרכב ציבורי ומוכנים להשקיע את זמנם בלימודים העיוניים. לצד זאת הם יוכלו לבצע גם לימודים מעשיים כמובן.

לימודי ערב מתאימים לאלו אשר רוצים לשנות קריירה או לשלב בין עבודה בבוקר לבין לימודים. הקורס נפרס על תקופה ארוכה יותר וכל מטרתו היא לאפשר לכל אחד ללמוד בקצב שלו. יש לציין כי שני הקורסים כוללים את אותם נושאי לימוד, שניהם מועברים על ידי המורים הטובים והמנוסים ביותר ובשניהם מקבלים התלמידים את אותו מספר שעות לימוד.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים