הוצאת רישיון נהיגה על מכונה ניידת מחייב סיום קורס ממכון המוכר על ידי משרד התחבורה. בסיום הקורס יש לעבור מבחן תיאורטי לצורך קבלת הרישיון. לצד זאת יש לבצע גם לימוד מעשי כולל מעבר טסט נהיגה מעשית כשלאחר מכן ניתן להתחיל לנהוג על מכונה ניידת.

מה כולל רישיון מכונה ניידת ועל מה אפשר לנהוג איתו

רישיון מכונה ניידת מאפשר להפעיל כלי המיועד לעבודות שונות שאינן גרירה. בין היתר הרישיון מאפשר להפעיל שופל, בובקט, מחפרון, קומביין, קטפת כותנה ונוספים כשבסף הכול ניתן להפעיל באמצעותו מעל 140 כלים שיכולים להיות משמעותיים לעבודה.

על מנת להפעיל מכונה ניידת יש להחזיק ברישיון מתאים ואין זה מספיק רק להכיר מעט את המכונה או ללמוד בשטח כיצד היא פועלת. הוצאת הרישיון מחייבת מבחן מעשי ותיאורטי שמתבצע לאחר השתתפות בקורס המוכר על ידי משרד התחבורה.

קורס רישיון מכונה ניידת

חשוב לציין קודם כל כי כל קורס מסוג זה חייב להתבצע במכון או מכללה המוכרים על ידי משרד התחבורה. הקורס כולל חומר תיאורטי ובהם דיני תעבודה, נהלי הנהיגה והעבודה, הכרת המכונות השונות, בטיחות בדרכים, טיפול ותחזוקה של מכונות חקלאיות והפעלתן.

בסיום הקורס יש לעבור מבחן עיוני כאשר רק לאחר שהמשתתפים עוברים אותו ואת המבחן המעשי הם יכולים להתחיל לנהוג על מכונה ניידת (שוב, ישנן מכונות רבות והם יוכלו להפעיל את כולן). הקורס מתאים לכל מי שנדרש להפעיל במסגרת עבודתו מכונה ניידת. הקורס ממוקד, קצר יחסית (ימים ספורים) ולכן אפשר להוציא את הרישיון במהרה.

התנאים להוצאת רישיון מכונה ניידת

התנאי להוצאת רישיון למכונה ניידת הוא השתתפות בקורס כאשר כולל בסך הכול 10 שעות עיוניות. כמו כן יש לעבור 24 שעות של עבודה מעשית עם המכונה הניידת. בנוסף, יש לעבור את המבחן העיוני והמעשי כשיש לציין כי ישנם מספר תנאים בסיסיים להוצאת הרישיון והשתתפות בקורס.

על המעוניינים להוציא רישיון להיות לפחות בני 17 ובעלי רישיון מסוג 1 עם ותק של חצי שנה ומעלה. לחילופין, ניתן להיות בעלי רישיון סוג 2. לצד אלה יש להוציא אישור מרשות הרישוי וללא עמידה בתנאים הבסיסיים לא ניתן יהיה להשתתף בקורס.

רישיון מכונה ניידת במכללת גלגלים

אנו מציעים למעוניינים בהוצאת רישיון על מכונה ניידת קורס ממוקד עם ליווי לכל אורך הדרך. אם אתם מתלבטים אם יש לכם צורך בקורס והאם זה הזמן לגשת אליו, צרו קשר ונשמח לענות על כל שאלה.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים