הדרישה לנהגי אוטובוס הולכת וגוברת. מדובר על מקצוע שהסיכוי למצוא בו עבודה גבוה מאד ושיכול להיות מעניין ובמיוחד לאלו שמעוניינים בתנועה מתמדת. אם אתם חושבים להתחיל בקריירה בתחום, יתכן מאד שהשאלה שעולה אצלכם היא מה צריך בשביל להוציא רישיון על אוטובוס ועל כך נענה בכתבה זו.

הוצאת רישיון נחלקת לשני חלקים. האחד הוא תיאורטי ולו אנחנו נותנים מענה (ונפרט עליו בהרחבה) והשני הוא החלק המעשי. ברור כי נהיגה על רכב אינה דומה לנהיגה על אוטובוס וכי גם נהגים מוכשרים מאד צריכים לעבור ריענון, להבין את ההבדלים בין סוגי כלי הרכב השונים וכמובן להתנסות בנהיגה באופן מעשי.

תנאי סף הנדרשים להוצאת רישיון על אוטובוס

על מנת להתחיל את הקריירה כנהג אוטובוס על המועמד קודם כל לעמוד במספר תנאי סף ובהם:

כל נהג אוטובוס חייב לעבור בהצלחה קורס עיוני לנהיגה על רכב ציבורי כשבסיום הקורס מחכים לו מבחנים של משרד הרישיון.

לימודים תיאורטיים ומעשיים

כל מי שמועמד להיות נהג אוטובוס חייב לעבור קורס תיאורטי. בסיום הקורס המועמד ייגש למבחנים וזאת כדי להוכיח כי הוא צבר את הידע הנדרש המאפשר לו לעסוק בתחום. במסגרת הלימודים נוגעים בתחומים שונים לרבות דיני תעבורה, הסעת ילדים, התמודדות עם מצבי חירום, ידיעת הארץ, הכרת הארץ, אנגלית בסיסית ועוד. הלימודים צריכים להתאים לדרישות משרד התחבורה.

לצד הלימודים התיאורטיים יש לעבור שיעורי נהיגה. נהג המחזיק ברישיון B יצטרך לעבור לפחות 40 שיעורי נהיגה (בני שעה אחת). נהג המחזיק ברישיון 1C יצטרך לעבור לפחות 30 שיעורי נהיגה ונהג המחזיק ברישיון E יצטרך לעבור לפחות 20 שיעורי נהיגה. בסיום לימודי הנהיגה המעשית יש לעבור את הטסט בהצלחה ולאחר מכן ניתן להתחיל להשתלב בתחום.

מה צריך בשביל להוציא רישיון על אוטובוס ולעבוד בתחום?

מעבר לדרישות הסף השונות כדאי לחשוב על סוג העבודה ולבחון באופן אישי האם היא מתאימה לכם או לא. אם יש לכם ספק מהו הרישיון המתאים לכם ביותר, זה הזמן להשאיר פרטים כאן באתר ונשמח לבחון יחד אתכם מהי הקריירה הנכונה לכם.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים