הוראת נהיגה היא מקצוע אטרקטיבי שמושך אליו אנשים איכותיים, המעוניינים להשתלב בתחום שהפך, בעיקר בשנים האחרונות, למבוקש במיוחד. המטרה היא להכשיר את המורים לעתיד בצורה הטובה ביותר, כדי שיידעו כיצד לתת בעצמם, בהמשך דרכם המקצועית – כלים להעשרת היידע של נהגים צעירים, כאלו שיאפשרו להם להרגיש בטוחים בכביש – גם בשלב שבו ינהגו ברכב באופן עצמאי לחלוטין.

הכשרה מקצועית של מורים לנהיגה

על מנת שאדם יוכל לעבוד באופן חוקי כמורה לנהיגה, עליו לעבור קורס ייעודי ולקבל תעודה ממשרד העבודה המתירה לו לעסוק במקצוע. קורס מקיף שמתייחס לכל ההיבטים של הוראות הנהיגה, יהווה את ההכשרה הרלוונטית הנכונה ויעניק למורים, מלבד את היידע התאורטי, גם הכשרה מעשית שתסייע להם להכשיר בעצמם נהגים חדשים בפועל.

איך מתקבלים לקורס מורי נהיגה ומי יכול להתאים למקצוע?

המעוניינים לעבוד כמורים לנהיגה בישראל וללמוד בקורס ייעודי להכשרת מורים, צריכים להיות בני 21 לכל הפחות, בעלי רישיון נהיגה בעצמם עם ותק של שלוש שנים, לסיים 12 שנות לימוד ולהיות בעלי עבר תעבורתי נקי, שאינו כולל עבירות תנועה חמורות. בנוסף, על מנת להתקבל לקורס, קיימת חובה לעבור שני מבחני התאמה, האחד עיוני והשני מעשי. 

המטרה בהעמדת התנאים הללו, היא כדי לסנן את המועמדים השונים ולבחור את האנשים שיש להם את הכישורים המתאימים ואת נתוני הפתיחה הטובים ביותר, שיאפשרו להם לסיים את הקורס בהצלחה ולהפוך למורים מקצועיים לנהיגה.

מה לומדים בקורס להוראת נהיגה?

מלבד הנושאים העיוניים הנלמדים בקורס להוראת נהיגה, שמעניקים את הבקיאות הנדרשת והידע התאורטי החיוני עבור מורים, לצורך הכשרת נהגים חדשים – חשוב שהמורים לעתיד גם יקבלו את ההדרכה הנכונה בנוגע להתנהלות נבונה מול התלמידים שלהם. הרעיון הוא להעניק למורים לעתיד את הבסיס לניהול תקשורת טובה עם התלמידים שלהם, כזאת שתאפשר להם לשדר רוגע במהלך תקופת הלימוד, לטעת ביטחון בתלמידים ולדעת איך לשפר את הביצועים שלהם ולהכשירם לטסט, שהוא המבחן הממתין להם בסיום לימודי הנהיגה שלהם, שהכרחי לצורך הוצאת רישיון נהיגה.

הדברים שהופכים מורה לנהיגה – למורה לחיים

מורה לנהיגה מלווה ומדריך את התלמידים שלו לאורך תקופה שיכולה להשתרע על פני שבועות וחודשים ארוכים. זוהי תקופה משמעותית ומלמדת, שיש בה הרבה מעבר להקניית יכולות טכניות ולימוד אינפורמציה בתחום התעבורה. הכשרת מורים איכותיים לנהיגה, צריכה לשים את הדגש על התכונות הייחודיות של המורה שהופכות אותו גם למורה לחיים, כזה שמודע לאחריות הכבדה הנמצאת בידיו – ומבין כיצד לבנות את ההכשרה שהוא עצמו מתווה לתלמידיו, בצורה הטובה ביותר.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים