בישראל ישנם מספר רישיונות נהיגה אשר כל אחד מאפשר לכם לנסוע על כלי רכב מסוים. אם אתם מעוניינים להוציא רישיון בגיל הצעיר ביותר ואין זה משנה על איזה רכב, תוכלו כבר בגיל 15.5 לגשת למבחן נהיגה עיוני על טרקטור או אופנוע ולגשת לטסט בגיל 16. עם רישיון לרכב תצטרכו להמתין לגיל 16 ותשעה חודשים ועם רכבי משא כבד תמתינו לגיל 17.5 או לאחר מכן. בכתבה זו נבחן את סוגי רישיונות נהיגה בישראל והיכן תוכלו ללמוד.

סוגי רישיונות נהיגה בישראל

כתבנו כי ישנם מספר רישיונות נהיגה והוצאת כל אחד מהם דורש עמידה בתנאי גיל, לימוד ומבחן מתאים. באופן כללי, ככל שהאחריות שלכם גדולה יותר כך הגיל בו תצטרכו להיות גדול יותר והדרישות מכם יהיו גדולות יותר.

רישיון לטרקטור

כבר בגיל 16 ניתן להוציא רישיון נהיגה לטרקטור כשהגיל בו תוכלו להתחיל ללמוד עומד על 15 בלבד. במידה וגילכם הוא מתחת ל-17 תצטרכו להביא אישור הורים וכדי לקבל את הרישיון המיוחל תצטרכו לעבור מבחן תיאוריה ומבחן מעשי. אם עוד אין לכם רישיון נהיגה תצטרכו לעבור לפחות 8 שעות לימוד או 6 בלבד אם יש לכם רישיון אחר. עם הרישיון תוכלו לנהוג בטרקטור, רכב שטח, טרקטורון וטרקטור משא שלא על הכביש.

רישיון לאופנוע

דרגת רישיון האופנועים משתנה וכוללת את הדרגות 2A, 1A ו-A. תוכלו להוציא רישיון 2A כבר מגיל 16 (מתחת לגיל 17 תצטרכו אישור הורים) ואיתו תוכלו לנהוג על אופנוע עד 14.6 כוח סוס ועד 11 קילוואט. מתחת לגיל 18 ובחודשיים הראשונים לרישיון לא תוכלו להרכיב נוסע נוסף.

דרגת 1A תאפשר לכם לנהוג באופנוע עד 47.46 כוחות סוס תוכלו להוציא את הרישיון החל מגיל 18. אם אין לכם רישיון 2A תצטרכו לעבור 15 שיעורים או 8 אם יש לכם רישיון. גם כאן, לא תוכלו להרכיב רוכבים נוספים מתחת לגיל 18 או עד שיהיה לכם רישיון למשך חודשיים. רישיון A יאפשר לכם לנהוג באופנוע שהספקו עולה על 47.46 כוחות סוס וניתן להוציא אותו לאחר גיל 21.

רישיון למכונית

תוכלו להוציא רישיון על מכונית לאחר שימלאו לכם 16 שנים ו-9 חודשים. הרישיון יאפשר לכם לנהוג על מכונית בלבד ובששת החודשים הראשונים תצטרכו לנהוג עם נהג מלווה על פי חוק.

רישיון לרכב משא כבד

ישנם שלושה רישיונות שונים למשא כבד: 1C,C, E+C. רישיון 1C יאפשר לכם ברכב עבודה שמשקלו לא עולה על 12 טון ותוכלו להתחיל להוציא אותו כבר בגיל 17.5. רישיון C יאפשר לכם לנהוג ברכב העולה על משקל זה ותוכלו לגשת למבחן המעשי לאחר גיל 19. רישיון E+C מאפשר לכם לנהוג ברכב מעל 12 טון עם נגרר או נתמך ותוכלו להוציא את הרישיון לאחר גיל 20.

רישיון להסעת נוסעים

ישנן שלוש רמות רישיון להסעת נוסעים. רישיון 1D יאפשר לכם לנהוג במונית, רכב סיור או באוטובוס זעיר ציבורי עם 16 מקומות ישיבה. תוכלו להוציא רישיון בגיל 20 ותצטרכו להיות בעל רישיון B או C עם וותק של שנתיים ומעלה. רישיון 3D יאפשר לכם לנהוג באוטובוס זעיר פרטי ולאחר הוצאת הרישיון תוכלו לנהוג גם ברכב בדרגה B. רישיון נהיגה באוטובוס, רישיון D יאפשר לכם לנהוג ברכבים הקודמים ובנוסף באוטובוס ציבורי, רכב סיור, רכב מדברי וטיולית במשקל העולה על 3.5 טון. תצטרכו להיות מעל גיל 21 להוצאת הרישיון.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים