שופל, מחפרון ובאגר הם חלק מכלי הרכב המוגדרים כמכונה ניידת ולכן נהיגה עליהם דורשת רישיון מתאים. הוצאת הרישיון יכולה להיות תהליך מהיר ועם זאת המעוניינים בכך חייבים לעבור קורס בבית ספר שהוסמך לכך על ידי משרד הרישוי.

רישיון מכונה ניידת מאפשר לנהוג על מכונות שונות להן מספר רישוי שחור. על מנת להשתתף בקורס המועמדים חייבים להחזיק ברישיון נהיגה מסוג A ומעלה עם ותק של חצי שנה או להיות בעלי רישיון נהיגה מסוג B. במסגרת הקורס לומדים המשתתפים על המכונות השונות, דיני תעבורה, בטיחות, תחזוקת המכונות ונושאים נוספים.

רישיון מכונה ניידת שאינה עולה על הכביש

מכונה ניידת היא כלי רכב על אף שהיא אינה עולה על הכביש (אלא אם היא נישאת על גבי רכב אחר כמובן). עם זאת הפעלתה מחייבת ידע מקדים וזאת כדי לשמור על בטיחות הנהג וסביבתו. אין לנהוג על מכונה ניידת ללא רישיון מתאים. יש לציין כי הוצאת הרישיון מעניקה את האפשרות לנהוג על כלים שונים ואין צורך ללמוד בנפרד על כל כלי.

על מנת להוציא את הרישיון יש לעבור קורס קצר אשר בסיומו ישנו מבחן עיוני ומעשי. כדי להתקבל לקורס יש להביא טופס ירוק למכונה ניידת וכן יש צורך בחתימה של אופטומטריסט מורשה ורופא משפחה. על המשתתף לדאוג לחתימה על ידי משרד הרישוי לפני תחילת הקורס.

הרחבת הזדמנויות העבודה

כיוון שהמכונות הניידות לא מיועדות לנהיגה על הכביש מי שמבקש להוציא עליהן רישיון עושה זאת בדרך כלל כדי להרחיב את אפשרויות התעסוקה. לעתים המטרה היא להרחיב את אפשרויות העיסוק בתפקיד הנוכחי ואז יוזמי הוצאת הרישיון יכולים להיות המעסיקים. פעמים רבות מקומות עבודה יבקשו להעביר את הקורס למספר עובדים ובכך יבטיחו לעצמם כי תמיד יהיה מי שיוכל להפעיל את המכונה הנדרשת.

מכאן אפשר להבין כי אל הקורס יכולים להגיע מועמדים אשר עושים זאת לצורך הוספת הרישיון ליכולות שלהם (והצגתו בקורות חיים) ויש שעושים זאת כדי לתת מענה לתפקיד במקום העבודה הנוכחי שלהם. כולם, ללא יוצא מן הכלל, חייבים לעמוד בקריטריונים הבסיסיים ולסיים את המבחן בסיום הקורס בהצלחה.

לבחור במכללה שמקדמת אתכם

מכללת גלגלים מובילה אתכם קדימה אל עבר הרישיון שחשוב לכם לקבל. כאן תמצאו את המרצים הטובים ביותר, כאלו שחשוב להם שתקבלו את הידע הנדרש לכם ושתהיו מוכנים לעבור את המבחן הנדרש בהצלחה. בנוסף, אנו מציעים לתלמידים המתאימים לכך מלגות ותנאי תשלום נוחים וזאת במטרה לאפשר לכל אחד להוציא רישיון מכונה ניידת.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים