שלבים להוצאת רישיון רכב ציבורי

רישיון רכב ציבורי מאפשר לנהגים להשתלב במקומות עבודה שונים כנהגי מוניות או נהגי אוטובוס. העבודה יכולה להתבצע במסלולים קבועים, שונים ועם אוכלוסייה מגוונת ומעניינת. הוצאת הרישיון יכולה להיות פתח לקריירה חדשה והיא מתבצעת במספר שלבים.

שלב ראשון – מילוי בקשה מקוונת

הפעולה הראשונה שיש לעשות היא למלא בקשה באתר האינטרנט. אין צורך לצאת מהבית לשם כך או לבצע פעולות מורכבות וההנחיות ברורות. עם זאת, יש לשים לב כי על המועמדים להיות תושבי ישראל, בני 20.5 ומעלה (גיל מינימלי לקבלת הרישיון הוא 21), עם רישיון נהיגה ישראלי בתוקף של לפחות שנתיים ונעדרי רישום פלילי או תעבורתי.

שלב שני – בדיקות רפואיות

לאחר מילוי הבקשה יש לפנות אל רופא המשפחה לביצוע בדיקת כשירות גופנית. הבדיקה בדרך כלל פשוטה מאד ואינה אורכת זמן רב. בסיום ימלא הרופא את הטופס המבוקש וניתן לבקש לקבל את סיכום הבדיקה. לפני או לאחר הבדיקה הפיזית יש לבצע בדיקת ראיה. הבדיקה תתבצע על ידי אופטומטריסט שאושר לכך מטעם משרד התחבורה והוא ימלא את הנתונים ישירות בטופס המקוון. גם כאן ניתן לבקש העתק לבקשה.

שלב שלישי – קבלת אישור הוועדה

לפני לימוד הנהיגה יש לקבל אישור מהוועדה לכך שהמועמד יכול להוציא רישיון. הוועדה תזמן את המועמד ותשלח בקשה לתשלום אגרה. יש להגיע בזמן שנקבע, לאחר תשלום האגרה ולהביא את סיכום רופא המשפחה (מומלץ ליתר ביטחון להגיע גם עם תוצאות בדיקת הראיה). את התשובות בנוגע לאישור או סירוב הוועדה יקבל המועמד במסרון או בהודעה לדוא"ל.

שלב רביעי – לימודים ומבחן עיוני

קורס לימוד לקראת רישיון רכב ציבורי הוא קורס חובה והוא מכין את הנהגים לעתיד לבאות. בין נושאי הקורס נלמדים חוקי התעבורה לרכב ציבורי, התנהלות במצבי חירום, הגורם האנושי, תפעול הרכב, הסעת ילדים, ידיעת הארץ ונושאים נוספים שרלוונטיים לעבודה היום יומית. הקורס מכין את המשתתפים לקראת הבחינות העיוניות החיצוניות שהן תנאי לקבלת הרישיון. 

שלב חמישי – לימודים ומבחן מעשי

את הלימודים המעשיים ניתן לבצע במקביל ללימודים העיוניים אך אי אפשר לקבל רישיון ללא סיומם. מספר השיעורים להם מחויב כל תלמיד משתנה בהתאם לרישיון הנוכחי כשבעלי רישיון נהיגה לרכב פרטי מחויבים ל-26 שעות לימוד, בעלי רישיון למשאית מחויבים ל-20 שעות ובעלי רישיון גורר נתמך מחויבים ל-16 שעות לימוד מעשיות. בסיום ניתן לגשת לטסט ועם המעבר וקבלת הרישיון לעבוד כנהגי מוניות או אוטובוס.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים