הוצאת רישיון נהיגה יכולה לשמש לא רק לצרכים אישיים אלא גם לעבודה. ישנם לא מעט שבוחרים לעבוד כנהגים כשישנן אופציות עבודה רבות. חשוב לדעת כי יש להוציא רישיון לכל כלי רכב וכי קבלת רישיון אחד לא בהכרח נותנת את האפשרות לנהוג על כלי הרכב הרצוי. מכאן ברור כי לא פעם עולה השאלה איזה רישיון כדאי להוציא וגם רישיון C עד כמה טון אפשר לנהוג באמצעותו.

עם רישיון C ניתן לנהוג על רכב מעל 12 טון ועד 15 טון. מדובר ברכב משא כבד שדורש הליך הוצאת רישיון מתאים הכולל קורס תיאוריה, לימודים מעשיים, מבחן תיאורטי ומעשי. כדאי לדעת כי על מנת לנהוג על רכב משא כבד שכזה יש צורך בהחזקת רישיון מסוג 1C במשך לפחות שנה ולהיות בגיל 19 ומעלה.

הליך הוצאת רישיון C

על מנת להוציא רישיון C יש להיות בגיל 19 ומעלה ולעמוד בכל שאר התנאים. בתחילה יש להוציא טופס רש״ל 18 למשא כבד. עם הטופס יש לגשת לבדיקת עיניים ובדיקת רופא משפחה כששניהם צריכים לחתום עליו. עם הטופס יש לפנות למשרד הרישוי ולהגיע עם הרישיון הנוכחי ותעודת הזהות. המשרד יבצע זימון לצורך אישור המבקש להיות נהג רכב משא כבד.

תהליך זה מתבצע לפני הלימודים כשלאחר קבלת האישור אפשר להירשם לקורס העיוני וללימודים מעשיים. שלא כמו מבחני התיאוריה הנדרשים להוצאת רישיון נהיגה מסוג 1C, במקרה זה הקורס התיאורטי הוא חובה וחלק בלתי נפרד מהליך הוצאת הרישיון. הקורס חייב להיות במכללה המתמחה במקצועות התחבורה ושקיבלה אישור ממשרד הרישיון והקורס חייב להימשך לפחות 20 שיעורים.

רישיון C עד כמה טון ומה אפשר לעשות עם הרישיון

רישיון C פותח בפני בעליהם אפשרויות עבודה נוספות כנהגי רכב משא כבד. הדרישה לנהגים הולכת ועולה עם השנים ואפשרויות העבודה רבות. הקורס במכללת גלגלים לא רק מלמד את המשתתפים את עולם התיאוריה, בטיחות בדרכים, תקנות התחבורה ונושאים נוספים חשובים, הוא גם עוזר להם לפתוח עולם עבודה חדש ומלווה את הבוגרים ככל האפשר בדרך למציאת העבודה החדשה.

השאלה רישיון C עד כמה טון אפשר לשאת באמצעותו מקבלת את התשובה 12 טון ועד 15 טון. המשמעות היא שאפשר לעבוד באמצעותו בצורה מקצועית ולהרוויח משכורת שיכולה לעלות עם השנים. ככל שהנהג צובר יותר ניסיון כך הוא יכול למצוא את עצמו בעמדה טובה יותר כמובן.  

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים