רישיון לאוטובוס יכול להיות התחלה של קריירה חדשה. הדרישה לנהגים תמיד גבוהה ואפשר לעסוק בהסעות קבועות, לטייל בכל רחבי הארץ ולעבוד בקו קבוע. הדרך להוצאת רישיון עוברת בלימודים מעשיים ועיוניים כשהמועמדים צריכים לעבור קורס בפיקוח משרד העבודה ומשרד התחבורה. 

מהם התנאים המקדימים להוצאת רישיון לאוטובוס?

אם אתם רוצים להוציא רישיון לאוטובוס כדאי שתדעו כי עליכם להיות בני 21 או יותר, בעלי רישיון נהיגה על רכב עם תוקף של לפחות שנתיים, עליכם לדעת את השפה העברית או הערבית ברמת קריאה ולהיות תושבים ישראליים. אם אתם עומדים בתנאים אלו יהיה עליכם להגיש בקשה מסודרת דרך אתר האינטרנט. בבקשה יהיה עליכם לוותר על סודיות רפואית וכן להסכים לעיון במרשם הפלילי.

האם יש לבצע בדיקות רפואיות לפני הוצאת הרישיון?

כן. כדי להפיק את הרישיון יש לבצע בדיקת ראיה ובדיקה גופנית. את הבדיקה אפשר לבצע אצל רופא המשפחה והוא ימלא את הטופס הנדרש. ניתן לבקש מהרופא את סיכום הבדיקה. בדיקת הראיה תתבצע אצל אופטומטריסט מורשה מטעם משרד התחבורה. על האופטומטריסט למלא את הטופס שמילאתם באתר האינטרנט וניתן לבקש ממנו לקבל גם תדפיס של תוצאות הבדיקה. במקרה ובמערכת אין תמונה עדכנית שלכם תתבקשו לגשת לתחנת צילום אשר עובדת עם משרד התחבורה להצטלם עבור רישיון הנהיגה.

אילו נושאים נלמדים בקורס העיוני?

התפקיד של הקורס הוא להכשיר אתכם לנושאים שיעלו במשך העבודה שלכם. ביום יום תיתקלו בסיטואציות שונות, הן בעבודה מול אנשים, הן ברמה הטכנית והן ברמת התעבורה. חשוב שיהיה לכם ידע להתמודד עם כל מצב ולכן הקורס עוסק בדיני התעבורה, ידיעת הארץ, כללים בהסעת ילדים ומבוגרים, התנהלות במצבי חירום ונושים נוספים שרלוונטיים לעבודה בתחום.

כיצד לבחור מוסד לימודים בדרך להוצאת הרישיון?

בחירת מוסד הלימודים חשובה ואתם רוצים לבחור במקום מנוסה, עם אחוזי הצלחה גבוהים ושיעניק לכם יחס אישי. מוסד שמציע לכם אפשרויות למלגה, מלווה אתכם לאורך הדרך ונותן לכם מענה לשאלות עוד לפני תחילת הלימודים, הוא המקום בו תרצו לעבור את ההכשרה שלכם.

האם נהיגה על אוטובוס מתאימה לכם?

ככל הנראה זו השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם. המטרה של הקורס, המבחנים והתהליך היא להכשיר אתכם למקצוע בו תעסקו ביום יום. אם אתם אוהבים לנהוג, מתחברים לאנשים, מוכנים לקחת על עצמכם אחריות, הוצאת רישיון לאוטובוס יכולה להיות הצעד הראשון בדרך לקריירה החדשה שלכם.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים