דיני תעבורה משא כבד – האחריות החלה על הנהג

נהגי משאיות נושאים עליהם משא כבד והכוונה אינה רק למשאית עצמה. הרכב הגדול, יחד עם המשקל המועמס עליו, מחייב את הנהגים לקחת אחריות. חלק מאותה האחריות היא היכרות עם דיני תעבורה משא כבד ואלו נלמדים במסגרת קורס הנהיגה.

עבירות תעבורה הן עבירות פליליות. בין אם מדובר בנהיגה במהירות מעל המותר, אי עצירה בתמרור עצור או עבירות שנראות חמורות יותר. האחריות של הנהג, ובמיוחד נהג המשאית, כבדה ועליו להכיר את התקנות השונות ואת ההשלכות של הפעולות השונות.

ההבדל בין דיני תעבורה משא כבד לאחרות

ישנם חוקי נהיגה בסיסיים אשר חלים על כלל הנהגים. רוכבי אופניים ועד נהגי משאיות. כולם חייבים לנהוג נתיב המיועד, במהירות שנקבעה, לעצור בעצור ועוד. חוקים אלו נלמדים כבר בשלבי הנהיגה המוקדמים ולפני הוצאת רישיון יש לעבור מבחן תיאוריה אשר מצביע על היכרות מספקת איתם. כמובן, בשנות הנהיגה יש לשמור על החוקים הללו ולשמור על מרחב התנועה.

כל חוקי הנהיגה ה"בסיסיים" חלים על נהגי משאיות ורכבי משא כבד. בנוסף, עליהם להכיר את החוקים אשר מתייחסים אליהם. בין היתר מתייחס החוק לשעות הנהיגה והמנוחה, למשקל אותו מותר לשאת ברכב, אופן העקיפה, דרכי הנהיגה המותרות ועוד. חוקים אלו לא מתייחסים לנהג על רכב פרטי.

המטרה של דיני התעבורה ככל שהדבר נוגע לרכבי משא כבד

המטרה של דיני התעבורה לרכבי משא כבד ובכלל היא לעשות סדר בדרכים. כשכל הנהגים יודעים מהם הכללים ופועלים על פיהם, הדרך של כולם בטוחה יותר. באופן ספציפי לרכבי משא כבד, המטרה של דיני התעבורה היא לאפשר לנהגים לשמור על עצמם ועל הסביבה וזאת תוך התחשבות באתגרים שעומדים לפניהם.

אתגרי הנהיגה ברכב כבד יכולים להיות מגוונים: מקושי בפניות, עד לנהיגה במקומות צרים, כבישים עמוסים, חלקים ונהיגה תחת עייפות. נהיגה דורשת תשומת לב לפרטים רבים והחוקים באים לעשות סדר ולעזור לנהג לפעול בצורה הנכונה ביותר, עבורו ועבור הסובבים אותו.

ללמוד את דיני התעבורה כחלק מתהליך הוצאת הרישיון

דיני תעבורה משא כבד נלמדים במסגרת קורס הנהיגה. בית הספר מקפיד לספק את כל המידע שנדרש לנהג, גם כדי שיוכל לעבור את המבחנים הנדרשים לצורך הוצאת הרישיון וגם כדי שיוכל לנהוג בבטחה. קורס הנהיגה מלווה את המשתתפים לאורך כל הדרך ומציע מלגות לזכאים וחלוקה לתשלומים נוחים.



שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים