רכב ציבורי הוא כל רכב אשר משמש להסעת נוסעים בתשלום. בתוך כך נכללים אוטובוסים, מוניות ומיניבוסים. על מנת להיות נהג רכב ציבורי יש צורך בהוצאת רישיון מתאים מסוג 1D או D ולשם כך יש ללמוד קורס תיאורטי, נהיגה מעשית ולעמוד במבחני משרד הרישוי.

בשנים האחרונות אפשר לראות עליה בדרישה לנהגי רכבים ציבוריים כאשר ישנם יתרונות שונים לעבודה זו. הנהג אחראי להעביר את הנוסעים מיעד אחד למשנהו ועליו לבצע זאת בבטחה וככל הניתן בחוויה טובה. אין כל ספק, תחבורה ציבורית היא אחד השירותים החשובים שיש אצלנו במדינה (ולמעשה ברוב המדינות) כשהיא מעניקה לנוסעים חופש תנועה, משפרת את איכות הסביבה ומעניקה יותר אפשרויות תעסוקה.

יתרונות נהג רכב ציבורי – לא רק הנהיגה עצמה

ברור כי הציבור מרוויח מהתחבורה הציבורית אך שאלה חשובה שיש להעלות היא מהם היתרונות של הנהג עצמו. לשמחתנו, ישנם יתרונות רבים ובמיוחד לאלו אשר אוהבים את הנהיגה ורוצים לראות את עצמם נוסעים בדרכים.

דרישות הוצאת רישיון נהג רכב ציבורי

אין כל ספק כי יתרון עבור נהג רכב ציבורי הוא היכולת להיכנס לתחום בלי דרישות לימודים גבוהות מדי. תנאי הקבלה דורשים ידיעת שפה אך אינם מחייבים אפילו תעודת בגרות. כמובן, כל מי שמעוניין להפוך להיות נהג חייב ללמוד ולעבור את המבחנים העיוניים והמעשיים, אך ישנן יותר הזדמנויות ממכשולים בדרך.

אפשרויות תעסוקה רבות

ישנה דרישה גבוהה לנהגי רכב ציבורי ולכן כל מי שמגיע ללימודים יכול להיות רגוע כי סיכויי ההעסקה שלו גבוהים מאד. הדבר מאפיין מקצועות בודדים בלבד ונהגים נמצאים בניהם. יש לציין כי נדרשים גם נהגי משא כבד ומקצועיים נוספים כך שאם יש לכם התלבטות בנוגע לסוג הרישיון המתאים ביותר עבורכם, נשמח לעזור ביצירת קשר טלפוני או באתר.

עבודה עם אנשים

אלו אשר אוהבים לנהוג אך רוצים לעבוד עם אנשים ימצאו יתרונות של נהג רכב ציבורי. ישנם עוד רישיונות מקצועיים שניתן להוציא אך בעבודה זו ישנה אינטראקציה מתמשכת עם אנשים וזו יכולה להיות מרתקת ולהפוך כל יום למיוחד. המפגש עם האנשים יכול להפוך את העבודה למעניינת מאד ולתת לה משמעות גדולה יותר מהנסיעה עצמה.

הצורך הגדל בנהגי רכב ציבורי

הצורך בנהגי רכב ציבורי רק הולך וגדל. יש צורך בעיקר בנהגי אוטובוסים ומיניבוסים אך גם בנהגי מוניות. הדרישה לנהגים נוספים יכולה להעניק ביטחון רב לאלו המגיעים להוציא את הרישיון כשהם יודעים שיוכלו למצוא עבודה בקלות ואם ירצו בכך הם גם יוכלו לעבור בין חברות שונות ובין תפקידים שונים (למשל נהיגה בעיר במסלול קבוע או נהיגה באוטובוסים המיועדים לטיולים, תלמידים ותיירים).

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים