כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה

אם אתם אוהבים לנסוע ויש לכם חוש לאנשים ובעיקר לבני נוער וצעירים ומחפשים שינוי קריירה, יכול להיות שאחת השאלות שמעניינת אתכם היא כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה. הסבת מקצוע היא תהליך, אך היא לא חייבת להיות ארוכה מדי.

כדי לדעת כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה חשוב לבחור בקורס המתאים. ישנו קורס מזורז וקורס "רגיל". הקורס המזורז אינטנסיבי יותר, בדרך כלל מתקיים בשעות הבוקר וימשך כשנה. קורס זה מתאים עבור אנשים שלא עובדים בבוקר ושמוכנים להתחייב ליותר שעות.

הקורס הרגיל הוא קורס ערב ומתאים לאנשים שעובדים ושרוצים לעבור את ההכשרה במקביל לעבודתם. קורס זה יכול להימשך כשמונה עשר חודשים אך במקביל לו אפשר גם לעבוד בעבודה קבועה. רוב האנשים מעדיפים את קורס הערב, אך הוא לא טוב יותר או פחות וההחלטה האם ללמוד מדי יום או לא.

הדרך להפוך למורה נהיגה

על מנת להפוך למורה נהיגה על המועמדים להצטרף לקורס עיוני שבסיומו ישנו מבחן חיצוני המהווה תנאי לקבלת התעודה. בין הנושאים שעולים בלימודים:

  • תרגול נהיגה נכונה – על המורים ללמד את הדור הבא של הנהגים לנהוג נכון והם יקבלו את כל הכללים החשובים במהלך הקורס.
  • חוקים ותקנות – במהלך הקורס עוברים על כל החוקים וכל תקנות התנועה. הדבר חשוב גם לנהיגה של המורה וגם לתהליך הלימוד של הנהג החדש.
  • עזרה ראשונה – כחלק מהקורס ישנה יחידה אשר מתייחסת לנושא עזרה ראשונה החשובה עבור מצבים שעלולים לעלות בעתיד.
  • תקשורת ותפקיד המורה – העבודה עם נהגים חדשים דורשת תקשורת טובה והקורס עובר על נושא זה ועובר על נקודות חשובות בתהליך הלמידה.

כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה

מרגע קבלת ההחלטה להפוך להיות מורה נהיגה, יש להפיק מסמכים בירוקרטיים מעטים, לרבות בדיקת עיניים ובדיקה רפואית. בנוסף, על המועמדים לקורס להיות בוגרי 12 שנות לימוד ומעלה, בגיל 21 או יותר, רישיון נהיגה על רכב פרטי במשך לפחות שנתיים וללא רישום פלילי. לאחר הוצאת טופס רש"ל וקבלת אישור ללימודים, התהליך ייקח חצי שנה עד שנה וחצי וזאת בהתאם לבחירת מסלול הלימוד.

אלו שלא מעוניינים לבצע את ההליך הבירוקרטי בעצמם או שמעוניינים בהכוונה, יכולים לפנות לבית הספר ואנו נעזור גם בשלב זה. בגלגלים תוכלו ליהנות מליווי מלא לאורך כל הדרך, מסלול לימודים שמתאים עבורכם, סיוע ביצירת קשרים למציאת מקום עבודה, מלגות למתאימים ותנאי תשלום נוחים.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים