לימוד נהיגה על רכב ציבורי – אפשרויות תעסוקה

רכב ציבורי נועד להסיע נוסעים בתמורה לתשלום. מונית, מיניבוס ואוטובוס נחשבים כולם לרכב ציבורי והנהיגה עליהם מתבצעת לאחר קבלת רישיון מתאים והכשרה מקיפה בתחום התפעול, הנהיגה והעבודה עם הנוסעים. מועמדים אשר רוצים להפוך לנהגים על רכב ציבורי צריכים לעבור הכשרה מתאימה ומבחנים לפני שיוכלו לקבל תמורה לנהיגה.

אפשרויות התעסוקה בנהיגה על רכב ציבורי

במאמר זה אנחנו רוצים להתמקד באפשרויות התעסוקה אשר מחכות לנהגים שעברו הכשרה לרכב ציבורי. יש לציין כי הדרישה לנהגים גבוהה כמעט בכל רחבי הארץ כאשר האפשרויות אשר יפתחו לפניכם לאחר לימוד נהיגה על רכב ציבורי הן:

נהגי מוניות

נהגי מוניות עובדים עם אנשים כל הזמן. עבודה זו מתאימה יותר לאנשים בעלי תודעת שירות, חברותיים וכמובן, שעליהם להיות נהגים אחראיים ולהתמודד היטב עם לחץ הכבישים. נהגי מוניות יעבדו בדרך כלל בחברה מקומית ולרוב יהיה להם אזור נסיעה קבוע.

אפשרויות התעסוקה לנהגי מוניות הן כשכירים או כבעלי מספר "ירוק". כדי לנהוג על מונית יש להחזיק במספר המאשר את העבודה באזור השירות. נהג שכיר יעבוד בחברה שהיא בעלת המספר הירוק ויקבל ממנה את המשכורת על פי ההסכם בין השתיים.

נהג מונית בעל מספר ירוק יוכל לעבוד כעצמאי ואף להשכיר את המונית שלו לנהג אחר כאשר הוא לא עובד. עלויות המספר הירוק משתנות בהתאם למקום ולוותק הנהיגה ורוב הנהגים המתחילים בוחרים להיות שכירים בשלבים הראשונים.

נהגי מיניבוס

נהגי מיניבוס יכולים לעבוד במסגרות שונות. הם יכולים לפעול כמונית "גדולה", להסיע נוסעים בקו קבוע (כמו הסעת תלמידים), להסיע טיולים ועוד. רוב הנהגי המיניבוס יהיו שכירים כך שהחברה תהיה בעלת הרכב, היא תדאג לכל התנאים הסוציאליים ותקבע לאן הנהג ינהג.

נהגי מיניבוס גם כן עובדים עם אנשים באופן קבוע, אך הם לא תמיד בתקשורת עם הנוסעים ולכן אם מי שמרגיש פחות חברותי ושאינו רוצה לשוחח עם אנשים במהלך היום, יוכל למצוא כי עבודה זו מתאימה לו. יש לציין כי הדרישה לנהגי מיניבוס גבוהה בכל חלקי הארץ.

נהגי אוטובוס

לימוד נהיגה על רכב ציבורי פותחת שלל אפשרויות תעסוקה. נהגי אוטובוס יכולים לעבוד במסלולים קבועים והם יכולים לעבוד בחברות הסעות טיולים. בשתי האפשרויות אפשר למצוא כי ישנו מחסור קבוע, כמעט בכל חלקי הארץ והעבודה מתבצעת בדרך כלל כשכירים.

היום נהגי אוטובוס לא מתעסקים במכירת כרטיסים והם לא חייבים להיות בקשר עם הנוסעים. העבודה בעיר תהיה לרוב במסלול קבוע ולעומת זאת בחברת הסעות הנהגים יכולים למצוא עצמם מטיילים בכל חלקי הארץ.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים