מורי נהיגה מכשירים את הדור הבא של הנהגים. התפקיד דורש סבלנות, יכולת העברת כללי הנהיגה ורצינות. לימוד מורה נהיגה מתאים לנשים וגברים אשר רוצים לקחת חלק בלימוד וחינוך נהגים חדשים (לרוב צעירים).

חשוב לדעת כי לא כל אחד יכול ללמוד להפוך להיות מורה לנהיגה. נדרשת כמובן יכולת נהיגה אך לא רק. על מנת להתקבל לקורס יש לקבל אישור מקדים של משרד הרישוי. מורי הנהיגה חייבים להכיר את כל תקנות הבטיחות וכללי הנהיגה ויקבלו ריענון בנושאים אלו במהלך הלימודים.

נושאי הלימוד

לא מצופה מאף אחד להפוך למורה לנהיגה בן לילה. קורס לימוד מורה נהיגה מכשיר את המשתתפים ומעניק להם את כל הנדרש כדי להפוך למורים מקצועיים, איכותיים ולעסוק בהכשרה בתחום. בין יתר הנושאים שהקורס עוסק בהם נמצאים נהלי רישוי ותחבורה, תקנות, נהיגה נכונה וזהירה, נהיגה מונעת, מערכת הבטיחות של הרכב והכרות עימו.

במקביל לצד המכני וכללי הנהיגה הקורס עוסק גם בעבודה מול תלמידי נהיגה. הוא עוסק בתקשורת בין אישית לרבות התייחסות לבעלי לקויות למידה ובעלי מוגבלויות. ההכשרה כוללת לימודי עזרה ראשונה, התנהלות במצבי סיכון ואתיקה. לאורך כל הלימודים אפשר להעלות שאלות מול המורים, להתעמק בחומר ולקבל את הכלים הטובים ביותר כדי לצאת לשוק העבודה עם מקצוע ומקצועיות.

קבלת הפניה ממשרד הרישוי לפני לימוד מורה נהיגה

הצטרפות אל קורס לימוד מורה נהיגה מתבצעת לאחר שיש לך אישור ממשרד הרישוי. ישנם שני שלבים לקבלת האישורים הנדרשים. בשלב הראשון יש להגיע אל המשרד עם הטפסים הבאים:

על הניגשים ללימוד מורי נהיגה להיות בגיל 21 או יותר ועליהם להיות תושבי ישראל. כמו כן, המועמדים חייבים להיות בעלי עבר נטול עבירות נהיגה משמעותיות (במקרה שישנן עבירות נהיגה קודמות תהיה זו החלטה של משרד הרישוי האם להכיר בהן כחמורות או לא). 

בשלב השני יש להגיע אל משרד הרישוי עם מבחני התאמה אישיותיים, טופס ירוק, 2 תמונות פספורט ואישור לביצוע מבחן נהיגה מעשי.

קבלת תעודת מורה נהיגה

מורה לנהיגה צריך לעבור מבחן תיאורטי ומבחן מעשי. המבחנים נערכים על ידי משרד הרישוי והתעודה היא מטעם משרד העבודה. בסיום הלימודים תהיה לך את האפשרות להשתלב בחברות המרכזות מורי נהיגה או לעבוד באופן עצמאי בתחום ולצבור לעצמך את קהל הלקוחות שישמח לקבל ממך את ההכשרה בתחום.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים