בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר מודעות דרושים של נהגים. הדבר אינו פוסח על נהגי האוטובוסים והמחסור נראה בכל רחבי הארץ. בשל כך המדינה מאפשרת למועמדים מסוימים להוציא רישיון על חשבון המדינה.

הוצאת רישיון נהיגה על חשבון המדינה מאפשרת למועמדים השונים לעבור תהליך של הוצאת הרישיון בלי לשלם על כך וכשהם יודעים שימצאו עבודה בקלות. מבט על מקצועות הלימוד השונים מעלה לא פעם מקצועות שיש בהם "הצפה" של עובדים ולעומתם, מקצועות שיש בהם מחסור מתמיד. אפשר להגיד באופן מלא כי ישנו מחסור משמעותי בנהגי אוטובוסים. 

הדרך להוצאת רישיון לאוטובוס על חשבון המדינה

השלב הראשון בדרך להוצאת רישיון לאוטובוס הוא כמובן רצון אישי. אלו אשר נמנים עם אוהבי הדרכים, שרוצים לעבוד בסביבה של אנשים, אך לראות מראות שונים לאורך היום, ימצאו בעבודה זו סיפוק. חלק מהנהגים עובדים במסלולים קבועים בערים ואחרים עובדים בחברות הסעות בכל הארץ וזוכים להכיר אותה היטב. האפשרויות קיימות וכל שיש לעשות הוא להחליט לקחת חלק במקצוע.

אלו אשר החליטו כי הם רוצים להוציא רישיון צריכים למלא טופס ראשוני, באופן מקוון כשזה כולל הצהרה על המצב הרפואי, מתן אישור לצפייה בתיק הרפואי ולעיון במרשם הפלילי. לאחר מילוי הבקשה יש לעבור בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט מוסמך וכן בדיקה רפואית על ידי רופא שהוסמך לבצע אותה. 

לימודי הנהיגה נחלקים לשניים – לימודים עיוניים ולימודים מעשיים. הלימודים העיוניים בהיקף של 150 שעות ובמכללה שפועלת תחת פיקוח של משרד התחבורה. הלימודים מכשירים את הנהגים לעתיד בתחומים שיגעו בהם בעתיד לרבות הכרת הרכב, חוקי הכביש, התנהלות עם צרכים מיוחדים, החייאה ועוד. יש לעבור מבחן בסיום הלימודים.

החלק המעשי של הוצאת הרישיון כולל נהיגה על אוטובוס בהנחיית מורה לנהיגה ובסיום יש לעבור מבחן מעשי. בסיום אפשר לקבל את הרישיון המיוחל ולהתחיל להשתלב בעבודה בכל אחת מהחברות הפועלות במשק. 

תנאים מקדימים להוצאת רישיון לאוטובוס

מעבר לרצון, על המועמדים להוצאת רישיון נהיגה לאוטובוס להיות בוגרים מגיל 21, בעלי השכלה של שמונה שנות לימוד ומעלה (בני 60 ומעלה לא צריכים להציג הוכחת השכלה), שליטה בשפה העברית או הערבית ברמת דיבור וקריאה וכן בעלי רישיון נהיגה בתוקף של שנתיים ומעלה. 

מועמדים שעומדים בתנאים הללו ומעוניינים להשתלב במקצוע הנהיגה מוזמנים לפנות למכללה לבדיקת התאמה וזכאות להוצאת רישיון על חשבון המדינה. 

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים