נהגי המוניות של ימינו שונים בתכלית מאלו שאיישו את משרות הנהיגה בעבר הרחוק. רבות הן הסיבות שבגללן בוחרים אנשים במקצוע הזה כיום: עבור חלקם מדובר במקצוע שהם מעוניינים שיהיה להם "לכל מקרה" ושישמש אותם במידה שלא ימצאו עבודה אחרת. עבור אחרים, זהו תפקיד שהם ייחלו לו שנים ארוכות ומבחינתם הכביש הוא הבית השני שלהם. כך או כך, לימודי נהיגה על מונית הם הכרחיים לכל מי שבאמת רוצה להיות נהג מונית בעל רישיון מתאים, אך בעיקר עבור מי שמעוניין להיות נהג מקצועי, שיודע איך להגיע ביעילות לכל יעד, תוך שמירה על חייהם של הנוסעים ועל איכות הנסיעה עצמה.

למה אנשים רוצים להיות נהגי מוניות?

אם בעבר נחשבו נהגי מוניות לאנשים פחות בולטים בחברה, כאלה שמסיעים את מי שבאמת עסוק – הרי שכיום מקצוע הנהיגה ובפרט הנהיגה על מונית, נחשב למבוקש במיוחד והנהגים הם פרסונות בפני עצמם, בתוך הקהילה שבה הם חיים. נראה שזהו ה"דרייב" העיקרי עבור מי שלא באמת חלם להיות נהג כשיהיה גדול, אך מצא את עצמו בתחום מסיבות שונות ותוך כדי תהליך ההכשרה, גם התאהב במקצוע.

איך הופכים לנהג מונית מקצועי?

ההכשרה הרשמית הדרושה לנהגי מוניות, היא קורס ייעודי שמעניק רישיון מתאים למסיימיו. הקורס כולל התייחסות למגוון היבטים של הנהיגה, לרבות ההתנהלות הנכונה במצבים שונים בכביש, התנהגות במצבי חירום וכן נהיגה בנסיעות מיוחדות ועם נוסעים שיש להם צרכים מיוחדים. נהג שיעבור את כל תהליך ההכשרה, יקבל תעודה של נהג רכב ציבורי ויוכל להתחיל לעסוק במקצוע החדש שלו.

נהג מונית שהוא גם אוזן קשבת 

העלייה למונית טומנת בחובה הרבה יותר מנסיעה, במיוחד כשהדרך ארוכה: עבור אנשים רבים, הנסיעה עשויה להיות השקט שלפני הסערה הצפויה להם במקום העבודה, או אולי הרגיעה בדרך הביתה לאחר מפגש מרגש. כך או כך, נהג המונית הוא האדם שמבלה עם הנוסע דקות ארוכות, שמהוות מפגש אנושי בעל ערך – בין אם הוא מתנהל בשתיקה ובין אם מתפתחת שיחה ערה בין השניים.

הקסם הבין אישי הזה, זה מה שמושך כל כך הרבה אנשים איכותיים למקצוע של הנהיגה במונית, בעיקר בשנים האחרונות שבהן המקצוע הפך לפופולרי כל כך. הרצון לפגוש בני אדם אחרים, להבין לליבם, להעניק להם עצה טובה או אפילו לשתוק איתם ביחד – הופך אדם מנהג מונית "רגיל", לאוזן קשבת ולנחמה עבור הנוסעים שלו, שלרוב גם יבקשו לנסוע עמו שוב ושוב, גם בפעמים הבאות שבהן יזדקקו לשירותי הסעות.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים