תקן אבטחת מטענים 6395 בא להסדיר את נושא העברת מטענים ולהגן על כלל הנוסעים בכבישים. על פי התקן יש להעביר מטען רק באופן בטיחותי ובאופן המאפשר לבצע את ההעברה כשאף אחד מחלקי הרכב מתרופפים.

מטען אשר אינו מאובטח בצורה הראויה לרכב עלול להישמט ממנו באמצע הנסיעה, מה שעלול להוביל לפגיעה משמעותית בנהגים אחרים ולהפריע לתנועה. מטען שאינו מאובטח יכול גם להפריע לנהיגה עצמה ולהפוך את כלי הרכב למסוכן וקשה לשליטה. בשל הסיכונים הגבוהים העלולים להיות בנהיגה שכזו החליט משרד התחבורה להסדיר את הנושא בקביעת תקן אבטחת מטענים 6395.

מה אומר תקן אבטחת מטענים 6395

באופן כללי אומר התקן כי אין להעביר מטען באופן אשר עלול להוות סכנה. יש להעביר את המטען כשהוא מעוגן כראוי ובאופן שאינו מפריע לשליטה על הרכב. כחלק מהתקן נקבעו דרישות לחישוב הכוחות הפועלים בעת נשיאת מטען ומתוכם דרך הרתימה המתאימה לכל נסיעה. התקן נחלק לשני חלקים וכל נהג רכב משא כבד צריך להכירו.

חלקו הראשון של התקן – בדיקת הרכב

כל רכב חייב לעבור בדיקה וברכב משא כבד יש לבדוק את נקודות העיגון למטענים. במידה ואין נקודת עיגון יש לטפל בכך ולבצע את ההתקנה. רכב אשר לא עובר את הבדיקה לא מתאים לנשיאת מטענים והוא יוכל להיכנס לשימוש רק בתנאי שיעבור את ההתקנה ושיאושר בבדיקה כי הוא תקין לביצוע ההובלות הנדרשות.

חלקו השני של התקן – השתלמויות מקצועיות

נהגים המחזיקים ברישיון C וברישיון E+C חייבים לעבור השתלמות מקצועית בנושא ריתום מטענים בהיקף של לפחות שמונה שעות לימוד. הלימודים מעניקים לנהגים את הידע הנדרש לאבטחת המטען ולנהיגה בטוחה. על הנהגים לעבור את ההשתלמות במכללה המאושרת לכך כאשר חברות העומדות בתנאים יכולות להזמין את ההשתלמות אליהן.

לעמוד בתקן, לשמור על הנהגים והסביבה

תקן אבטחת מטענים 6395 נועד לוודא כי נהגי משא כבד נוהגים בבטחה ושומרים על עצמם, על המשא שברשותם ועל שאר הנהגים בכביש. כל נהג חייב לעבור הכשרה מקצועית ולהיות בעל הידע הנדרש שיאפשר לו לבדוק את המטען שהוא מעביר. נהיגה בטוחה מתחילה מידע וככל הנדרש יש לבצע הכשרות נוספות.

כל נהג וכל מקום עבודה יכול לעבור את ההכשרה במכללת גלגלים. אם יש לכם מקום מתאים להעברת ההכשרה ואתם מעוניינים שנגיע אליכם לצורך ההדרכה, נשמח לעשות זאת. זה הזמן להשאיר פרטים באתר או להתקשר ולבחון יחדיו את הדרך הנכונה ביותר להבטיח את הנסיעה הבאה.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים