נהגי אוטובוס זעיר, ציבורי או פרטי, חייבים להכיר את תקנות התעבורה. נכון כי מדובר במקצוע ורבים שצברו שנות ניסיון מרגישים כי הם כבר חיים את התקנות אך גם אז תמיד חשוב לזכור מה אומרים החוקים. כל נהג אשר עולה על הכביש לוקח על עצמו אחריות רבה כשעליו לדאוג לנוסעים שלו ולסביבה.

נהיגה באוטובוס זעיר חייבת להתבצע תוך הקשבה לתקנות, הבנה של חובות הנהג והדרישות של העבודה. מסיבה זו חובה לעבור את המבחנים העיוניים המתמקדים בתיאוריה לצורך הוצאת רישיון נהג אוטובוס. כמובן, אין זה אומר שלאחר מכן אפשר לשכוח את החומר אלא להפך, שיש ליישם אותו בצורה מקצועית בכל יום בדרכים.

רישיון לאוטובוס זעיר ציבורי ופרטי

סיווג דרגות הרישיון עשוי לבלבל רבים ובמיוחד את אלו אשר רוצים להתחיל קריירה בתחום. לשם כך כדאי לעשות סדר בדברים ולהבדיל בין הרישיונות השונים. רישיון 2D מאפשר לנהג לנהוג על אוטובוס זעיר ציבורי ורישיון 3D מאפשר לנהג לנהוג על אוטובוס זעיר פרטי.

ההבדלים בין שני הרישיונות הם במשקל הרכב עליו הם יכולים לנהוג ומספר הנוסעים שיכולות לעלות עליו. כמו כן הבדל משמעותי הוא בהזדמנויות העבודה כאשר נהגי אוטובוס זעיר ציבורי יכולים לעבוד בחברות אשר עוסקות במסלולי נהיגה קבועים ושגובים תשלום מהנוסעים בעבור כל נסיעה. לעומת זאת נהג אוטובוס זעיר פרטי יכול לעבוד רק בתחום של ההסעות הפרטיות כמו הסעת מטיילים, עובדים לעבודה ונסיעות דומות.

תקנות תעבורה לנהגי אוטובוס זעיר ציבורי או פרטי

כל נהג צריך להכיר את החוקים ובוודאי נהג על רכב שמסיע נוסעים. נהג אוטובוס זעיר צריך לבחון את הרכב שברשותו, לוודא כי הוא מתאים למטרה לשמה הוא נועד, להקפיד שהנוסעים יהיו במקומם ולבצע בדיקות תקופתיות על פי החוק. בכל מקרה של ספק בנוגע לתקינות הרכב יש לפנות לגורם המתאים במקום העבודה ותמיד חשוב לזכור כי מרגע שמתחילה הנהיגה, האחריות רבה.

נהגי אוטובוס זעיר יכולים לנהוג על רכב שמשקלו לא יעלה על חמישה טון, הם יכולים להסיע עד 15 נוסעים (בנוסף לנהג) ועליהם להקפיד שברישיון הרכב יצוין כי מדובר באוטובוס זעיר. על הנהגים לוודא כי הם נוהגים ברכב תקין וכי יש לו פתחי יציאה סטנדרטיים מצידו הימני בלבד כשבצד השמאלי או בקצה צריכה להיות יציאת חירום בצורת דלת או חלון מילוט עם אמצעי פתיחה או שבירה.

כל מושב באוטובוס הזעיר צריך להיות מצויד בחגורת בטיחות וכל אחד מעוגן היטב לרצפה. המושבים צריכים להיות זמינים, מתאימים לישיבה וללא נזק. המראות צריכות להיות שלמות וניתנות לכיוונון על פי הצורך של הנהג. כמו כן יש לבדוק כי ישנו גלגל חלופי, מגבה למקרה של צורך לטפל ברכב, משולש אזהרה ומערכות נוספות כמו זמזם נסיעה לאחור שיופעל באופן אוטומטי, מזגן ומנעול ביטחון שיאפשר את סגירת ההגה או תיבת ההילוכים.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים