מבחן תורת הרכב הציבורי

על נהגי רכב ציבורי חלה אחריות גדולה כלפי הנוסעים וכלפי שאר הנהגים בכביש. במסגרת העבודה והנהיגה, נדרש הנהג (או הנהגת) להשתלבויות רבות, עצירות וכל זאת כשברכב ישנם נוסעים רבים, שלעתים עלולים להסית את דעתו של הנהג.

כחלק מתוכנית ההכשרה על המשתתפים להתכונן לקראת מבחן תורת הרכב הציבורי. המבחן מהווה סף לקבלת הרישיון והוא עוסק בכל התחומים בהם נהגים נתקלים ביום יום או עשויים להיתקל בהם. 

ללמוד לקראת מבחן תורת הרכב הציבורי

מטרת תוכנית לימודי נהיגה על רכב ציבורי היא להוציא נהגים אשר מכירים היטב את חוקי הכביש ומוכנים לבצע את העבודה על הצד הטוב והבטוח ביותר. מבחן תורת הרכב הציבורי מהווה סף מעבר לנהגים כשמטרתו היא לבדוק כי הם אכן בקיאים בחוקים ובתקנות וכן בעבודה הנדרשת מהם.

במסגרת לימודי הנהיגה מתכוננים התלמידים לבחינה כשהם נהנים מהנחיה צמודה. המנחים מעבירים את כל החומר הנדרש ולצד זאת מסייעים דרך ביצוע בחינות הכנה ומעבר על שאלות שעשויות להופיע בבחינה וכמובן, נותנים מענה וממקדים את הידע כפי שנדרש.

נושאים אשר עולים בבחינה

בחינת המעבר לנהיגה על רכב ציבורי כוללת מספר נושאים. הנושאים השונים קשורים בעבודתו היום יומית של הנהג ובכלל זאת:

אימון לקראת הבחינה

הבחינה חשובה לכל מי שרוצה להפוך לנהג מקצועי. לכן, המנחים מקפידים לעבור על התוכן בדיוק ברמה הנדרשת וזאת בצורה ברורה ושתואמת את דרישות הבחינה. לצד הלימודים נעשות בחינות התנסות כדי להכין את המועמדים למה שעומד להגיע.

המבחן עצמו מתבצע בשיטה האמריקאית כך שיש לבחור את התשובה הנכונה מכל האפשרויות הקיימות. במהלך הלימודים יעברו המשתתפים (הנהגים לעתיד) על מספר מבחנים יחד עם המנחים ויוכלו לשאול שאלות, לבדוק האם הם מוכנים וכמובן, להתכונן גם מחוץ למסגרת הכיתתית.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים