אם יש לכם רישיון לרכב ואתם מעוניינים להתחיל להרוויח כסף מנהיגה, יתכן ואחת השאלות שתעלו היא כמה זמן לוקח להוציא רישיון למונית. נהיגה על רכב ציבורי תהיה בעלת מאפיינים ייחודיים שיש ללמוד ולהכיר. כדי להתמקצע בתחום יהיה עליכם לעבור שני שלבים.

בשלב הראשון עליכם לקבל אישור מרשות הרישוי ללמוד ולעסוק בתחום. המטרה של הרשות היא לוודא כי נהגים שמספקים שירות ציבורי הם בעלי עבר "תקין" וללא בעיות מיוחדות. שלב זה הוא בירוקרטי בעיקרו ואתם תצטרכו להציג רישיון נהיגה בתוקף, לעבור בדיקות בריאותיות (אצל רופא המשפחה ואופטומטריסט) ולמלא טפסים שונים. 

בשלב השני תצטרפו לקורס עיוני ותעברו הכשרה מעשית. הקורס העיוני אורך מעל ל-200 שעות לימוד והוא מתבצע במכללה. בסיום הקורס העיוני יהיה עליכם לעבור את מבחני ההכשרה הארציים. ההכשרה המעשית מסתיימת בטסט אשר מיועד לנהגי מוניות. הרעיון דומה לטסט שכבר עברתם כנהגים, אך עם דגשים ייחודיים לתחום.

כמה זמן לוקח להוציא רישיון למונית בהתחשב בכל שלב

ציינו כי ישנם שני שלבים עיקריים להוצאת רישיון למונית. השלב הראשון הוא בעיקרו שלב בירוקרטי. עבור חלק הוא ייקח ימים ספורים ועבור אחרים שבועות. הסיבה להבדל הוא ההתמודדות עם הטפסים והבנת הדרישות. כדי לקצר את השלב הנוכחי הטוב ביותר הוא לפנות לבית הספר המלמד את התיאוריה ולבקש סיוע בשלב זה.

השלב השני הוא שלב הלמידה שמורכב מחלק תיאורטי וחלק מעשי. שני החלקים יכולים להתבצע באותה התקופה ובסיומם יש לבצע מבחן, תיאורטי ומעשי. הלימודים התיאורטיים מתקיימים בקורס כאשר אפשר לבחור במסלול ערב מזורז. המטרה של הקורס היא לאפשר למשתתפים ללמוד את כל מה שנדרש להם ובמקביל להמשיך לעבוד.

יש לעבור את כל הקורס אשר מעבר לכך שהוא מכין לעבודה עצמה, הוא מכין את המשתתפים גם למבחנים החיצוניים שהם תנאי בסיסי לקבלת רישיון.

הדרך שלך להוצאת רישיון למונית

הוצאת רישיון למונית תיתן לך הזדמנות לעסוק בתחום הנהיגה הציבורית. פניה למכללה שמלווה אותך תקל על השלבים השונים ותקצר את השלב הראשון והבירוקרטי. בבחירת המכללה כדאי לפנות לאחת שיכולה להציע לך מסלול שמתאים לאורך החיים שלך וכן שתלווה אותך לאורך כל הדרך.

יתכן וחשוב לך לקבל מלגה או לחלק את תשלומי הקורס ובמקרה זה חשוב מאד שהמכללה תוכל להציע לך את תנאי הלמידה הטובים ביותר.

שיחה עם נציג

עלות רישיון

0
לזכאי מלגה

לפרטים נוספים

מכללת גלגלים